Poehhhh, pffffff, hehe....

19 februari 2020 - Yanchep National Park, Australië

Ik geloof dat ik afgelopen week in de turbo stand gestaan heb...Ik ben hier nog maar een week en onvoorstelbaar wat ik al gezien heb! Het is lastig om in het begin in te schatten hoe lang ik waar kan blijven. Ik heb dan wel 4 maanden, maar gezien ik zo'n 17000 km voor de boeg heb is een reisplan wel handig en ook absoluut noodzakelijk. Bovendien moet ik 15 maart in Adelaide zijn om Anna van het vliegveld te halen. Ze gaat mn reismaatje zijn voor 3 weken,cool !

Mn stop in Fremantle was echt heerlijk, ik bezocht er ook de legendarische prison. Wat een history !Te weten dat de gevangenen die overgescheept werden vanuit Engeland eerst hun eigen gevangenis moesten bouwen.. Bovendien een grote rol gespeeld hebben in de opbouw van Fremantle en trouwens heel Australië.  Er heersten erbarmelijke omstandigheden en na een grote opstand werd hij pas eind vorige eeuw gesloten.

Mn volgende doel was Cervantes , wat noordelijker aan de westkust. Een heerlijke plek om  langs het strand te lopen. Schelpen zoeken, bootjes kijken en chillen. Bekend vanwege zn kreeftenvangst maar niets voor mij die beesten. Wel imposant zo groot als ze zijn ! Alles lijkt hier wel groter te zijn.Ik heb inmiddels een vette spin ontmoet en een joekel van n slang die vlakbij me onder n rots tevoorschijn kwam. Ook veel mensen met hele grote buiken, grote lappen vlees op de bbq,met grote auto's,  grote campers, groot, groter, grootst...Ik steek belachelijk klein af op de campsites in mn Holden Commodore. Voor mij is het prima zo. Ik slaap er comfortabel in, heb er echt mn huisje van gemaakt. Wannabe terriër Dusty is ook weer mee als bijrijder maar ik mis een echte hond naast me.Wel is het erg warm in mn bak, inmiddels heb ik daar wat slimme oplossingen voor gevonden.

Na Cervantes op naar de Pinnacles desert. Daar beleefde ik n hoogtepuntje.Wow,wow, wow ! Wat een machtig mooi en bizar landschap! Die kleuren, magic!  Geler dan geel en met het contrast van de blauwe lucht bijna surrealistisch..Bloody hot ook !Heel langzaam zocht ik in mn Holden de weg door deze vreemde omgeving. Ik was er bijna alleen.Oververhit maar voldaan verliet ik na 2 uurtjes met n knalrode kop deze oven om weer koers te zetten richting het zuiden.

Ik vond n lekker rustig plekje bij Yanchep . Op een park wat beheerd werd door volnteers. Het koste amper wat.Ze namen hun taak als gastheer/vrouw super fanatiek op en in no time kreeg ik de halve familiegeschiedenis te horen. Okay, no worries..Er werd nog wat onderling  gediscussieerd over welk plekje er t meest geschikt voor mij zou zijn en vervolgens kreeg ik n rondleiding over t prachtige terrein. Het stikte er s avonds van de grazende kangoeroes en maakte ik kenis met een dikke (trechter)spin? Ik ben natuurlijk niets gewend qua size, maar vond m  huge.Ook huisden er wat koalas in t park. Ze zijn zo aandoenlijk! Deze hadden de mazzel hier te wonen,  de fires hebben er in het oosten duizenden te pakken gehad.

Onderweg zag ik wat van die verbrande percelen, de natuur vocht terug: de meeste bomen liepen al weer uit..Bizar, zoveel contrasten hier.. Ik blijf allert, fires, floodings, snakes, spiders....Morgen op pad naar Rottnest Island. , ik wil oog in oog met n quokka komen te staan !

1. Petra:
    23 februari 2020
    Heerlijk, wat weer een belevenissen!
    Zo herkenbaar dat gevoel bij The Pinnacles......
    Geniet van het o zo mooie Australië, ik volg je helemaal!
    Ben vreselijk jaloers op je!!
  2. Jan en Greet:
    28 februari 2020
    Leuk Liesbeth om je verhaal
    te lezen, leuk vlot geschreven, mooie foto’s. We zijn net weer terug uit Sydney, we gaan elk jaar naar onze dochter en kleinkinderen. We maken ook elke keer een uitstapje. Perth, Freemantle en de Pinnacles ook al bezocht. Kalgoorlie is ook interessant. Adelaide heeft een mooie omgeving, Kangeroo Island is heel mooi (maar nu ook voor een deel verbrand) en Tasmanië niet vergeten! Veel plezier nog. Lieve groet van Jan en Greet Vrieze, Apeldoornse vrienden van Henk en Karina Barkhof.