That f*cking

22 april 2024 - Cooladdi, Australië

That f*cking  …

Was ik na t bezoekje aan Laurel een beetje gewend geraakt aan de slang hier in Australië…Dat was niets vergeleken met waar ik afgelopen dagen was.

Ik was verder Queensland in gereden, meer de outback in. Echt cowboy land hier, ruig land, ruig volk. Ik bezocht Blackall waar ik rondgeleid werd door n oude scheerder door de woolscour. Kocht er lekkere lanoline crème, mn huid heeft t zwaar te verduren en kan wel wat vettigheid gebruiken. Had onderonsjes met wat locals en dronk n cuppa met wat vrouwen op hun veranda.

In Tambo bezocht ik de chicken races achter de plaatselijke pub. Hilarisch om die gekleurde chickies achter de mobiele voerbak aan te zien rennen.  Alles werd met de nodige outback humor aan elkaar gekletst. Opbrengst voor t goede doel.

Toen door naar Charleville en Cooladdi.  Daar waar ik 4 jaar geleden in die bizarre tijd verbleef. Ik had afgesproken met Mel in roadhouse the Foxtrap. Zo raar om nu 2 andere vrouwen achter de bar te zien staan. Geen Roxanne,  geen Laurel.  Wel Jo, Carol en f*cking Tina. F*cking Amanda en f*cking Billy schoven ook aan. Mel kwam met veel bombarie ook deze outback pub binnen.

Potdorie,  wat n grofgebekt publiek! En kwam geen zin uit zonder f*cking! En raar genoeg…t went 😁. Gelukkig nog niet zo erg dat ik t over nam. Ik had regelmatig moeite om ze te kunnen volgen in dat bloody slang.

Met dit kluppie heb ik n paar dagen opgetrokken. Met oude cowboy Mel ging ik op stap de paddocks in. Scheurend in n oude ute, op de quad en ook te paard. Wat n prachtig land toch! Die kleuren😍. Hij kletste me de oren van mn kop, moest lachen om z’n eigen foute grappen en had t over de f*cking gouvernement. Die oude baas had handen als kolenscheppen, liep beroerd en had pijn in z’n rug. Moest via n kist op z’n paard klimmen. Maar jeetje,  wat n passie voor z’n levenswerk! Super leuk om met m op pad te zijn, om het harde bestaan van n farmer opnieuw n beetje te kunnen ervaren. Ik had de mazzel dat er weer gemusterd moest worden tijdens mijn verblijf.

Om 7u was de chopper er al. F*cking Tina op de quad, met 2 kelpies. F*cking Amanda nam haar eigen paard mee en f*cking Billy reed op zn bike, samen met hun 2 lads(zoontjes).Mel stuurde de boel op zijn eigen, tamelijk chaotische wijze aan. Ik volgde braaf de orders op,  reed op JQ, een braaf paard. Een prima combi.

De hele ochtend zijn  we bezig geweest om de f*cking cattle bij elkaar te krijgen.  Da’s n hele klus als je weet hoe groot zo’n station is. De chopper spoorde de groepjes cattle op en de rest dreef ze bijeen. Uiteindelijk verzamelden we zo’n 350 stuks f*cking cattle bij elkaar en dreven we ze in één grote kudde naar de homestead.Één meute loeiende, bokkende en ook gestresste zieltjes werd verzameld in de paddock.

Tijd voor n break. In no time sloegen de f*ckings 5 biertjes de man achterover, ik ging na 2 over op mn vertrouwde recept: strong black coffee. En n broodje kaas🤣. De f*ckings hoefden niets te eten, ze dronken liever hun XXXX.

S’ middags was t tijd om de kudde onder te verdelen. Een hele klus om ze allemaal door de handen te hebben en op te delen in verschillende paddock’ s . Al eerder had t geknaagd,maar ik vond t hartverscheurend om de moeders van hun kleintjes te zien scheiden. Wat n paniek onder die dieren, geloei, gepoep, geplas,geschreeuw en ook angstige kleintjes die volledig de weg kwijt waren.  Ik hielp opnieuw bij t drijven, super leuk,maar had soms best moeite met t zien van de stress van die beesten.  Ze hadden n goed en vrij leven voor een aantal jaren op de station  maar belanden uiteindelijk allemaal in de pan. Hum, ik als bijna vegetariër werd ff goed geconfronteerd met m’n softheid.

Na t hele gebeuren gingen de f*ckings weg, ik bleef achter met Mel en s ‘avonds keken we n aflevering van Yellowstone op DVD.

Bloody Mel, hij wist t allemaal zo goed te vertellen.  Met z’n eeuwige grijns op z’n smoel stak hij de draad aan met van alles. Had hij zelfs commentaar op de f*cking gouvernement in Amerika in die serie! Om vervolgens bulderend te lachen om z’n eigen grap over de f*ckings die zo stevig konden drinken. Ff vergeten dat hij stevig aan zn home made beer zat.

They even drank all my f*cking stubbys! I’m glad i have my own f*cking brew!

Jouw reactie