Finally after 3 years...hello Oz!

17 februari 2020 - Fremantle, Australië

Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk ben ik aangekomen op dit immense eiland.

2x heb ik deze reis een jaar moeten uitstellen. De eerste keer vanwege ernstige familie omstandigheden, de 2e keer vanwege de geboorte van mn grote kleine vriend Florian en nu dreigde mn eigen gezondheid  plots roet in t eten te gooien.Gelukkig liep t positief af.

Ik ben geland! Dwz letterlijk , mn hoofd en lijf willen nog niet helemaal mee, jetlag , vol hoofd en vocht in handen en voeten.

De reis werd voorafgegaan door vele "tekens"...Waar het 3 jaar geleden begon met het 1e uitstel, volgden er steeds opnieuw obstakels om het doorzetten zo onaantrekkelijk mogelijk te maken..De komst van Florian was daarin een uitzondering, daarvoor schoof ik mn reis met liefde een jaartje op.Alle clichés zijn waar,ik was op slag verliefd op dit heerlijke mannetje. Zo vertrouwd gelijk en heel bijzonder om je zoon vader te zien worden.

Toen volgden er n reeks uiteenlopende gebeurtenissen, de heftigste bosbranden ooit,uitbraak corona virus, enorme overstromingen, plaag giftige spinnen, 2x een operatie in 5 weken na onverwachte bevindingen,lastig om mn auto aankoop vanuit Nederland te regelen vanwege beroerde communicatie,  storm in Nederland waardoor ik mn vlucht moest verplaatsen. Uiteindelijk 3 dagen later vertrokken.

De laatste vlucht vanaf Kuala Lumpur was nog even n test: toen we bezig waren met de start kwam  er een verdacht geluid onder t toestel vandaan..de oude bak rammelde flink ,opgelucht, schurende en piepende geluiden , da's nooit goed... Hij werd stilgezet. Geen idee wat er loos was,slechte communicatie..Uiteindelijk hebben we 2,5 uur in dat toestel gezeten voor we de lucht in gingen. Oh ja,er werd ook nog even vermeld dat er getankt moest worden...huh????

De vlucht verliep prima, maar de landing anders. Turbulente omstandigheden.  De bak begon hevig te schudden,kwam in n zakvlucht vlak boven t vliegveld en we hebben 2x op t laatst een doorstart moeten maken..ik had t filmpje van een paar dagen ervoor op mn netvlies:zoiets moest t geweest zijn. Gelukkig hier niemand in paniek, slechts een paar huilende kinderen. Na de 3e keer een rondje Perth ging t goed en belandde de oude bak met de voeten op de grond.

Het was inmiddels 4.45 . Taxi genomen, die zette me bijna op t verkeerde adres af in n buitenwijk. Mn hostel lag in t centrum,  t adres was bijna identiek. Uiteindelijk natuurlijk goed gekomen,  maar uiteraard veel te veel betaald voor de rit. Mn private room was oké. Stiklvol adrenaline kon ik de slaap echter niet vatten ,ondanks een reis van ruim 26 uur.

Na een paar uurtjes slapen moest ik mn auto al weer ophalen,ook die afspraak was verplaatst. Goed opletten, jetlag,links rijden ,automaat, vreemde omgeving...genoeg redenen om in de shit te komen. So far so good... Mn tijdelijke huis op wielen had n markante tattoo. Een beste deuk links voor, een herinnering aan een ontmoeting met Skippy. Ik zag t wel zitten met deze authentieke Holden Commodore en t koopcontract werd getekend. Hit the road!

En nu ben ik 3 dagen verder. Ik ben langzaam geland. Na wat sightseeing in Perth ben ik naar Fremantle gereden, zo'n 20 km naar t zuiden. Heerlijk langs de kust gelopen, fijn sfeertje hier,hondenstrand bezocht, mis n hond om me heen, beetje kunst kijken, prison Fremantle bezocht ,marketplace en vooral in de reisflow komen. Resetten en wennen aan t idee geen haast te hebben en niets moeten komende 4 maanden ! No worries!

1. Klasien:
    Hé Liesbeth,
    Wat leuk te lezen dat je weer in Australië bent. Ik wist dat het één keer was uitgesteld.... Wat een verhalen daarna nog...!! Heerlijk dat je er weer bent. Lekker genieten!
    Xx Klasien
  2. Karin:
    17 februari 2020
    Hoi Liesbeth, wat heb je dat weer prachtig geschreven. De aanhouder wint💪even acclimatiseren en dan heerlijk genieten van je reis. Hopelijk gauw weer een leuk verhaal. Zo reis ik een klein beetje mee. Veel liefs Karin😘
  3. Henk en Karina:
    17 februari 2020
    Fantastisch weer zo’n reis.Helemaal een avontuur. En dan dat vliegtuig, dat jou dit moest overkomen? Wij vliegen over niet lange tijd naar New York, hopelijk zonder rammels. Benieuwd naar de verdere verhalen. Liefs Henk en Karina.
  4. Chantal:
    17 februari 2020
    Eindelijk is het avontuur dan echt begonnen! Wat een reis heb je achter de rug :( Doe rustig aan met je jetlag en geniet met volle teugen van deze mooie reis. Ik kijk uit naar een nieuw verhaal
  5. Annette:
    20 februari 2020
    Wat een reis met hindernissen! Gelukkig ben je nu ‘te plak’ en kan je gaan genieten!
    Ik wist niet dat je oma geworden was van kleinzoon Florian. Nog van harte gefeliciteerd met dit kleine wonder!
    Mooie foto’s weer, je hebt er oog voor.
  6. Femke:
    21 februari 2020
    Lekker Lies! Fijn dat je veilig aangekomen bent!
  7. Vrony:
    24 februari 2020
    Weer een heel avontuur tegemoet lieve Lies!