Alles heeft een eerste keer.

21 mei 2018 - Bad Tölz, Duitsland

7 weken zwerven door Europa, hoe fijn klinkt dat..Dat was wat ik zou gaan doen. Eigenlijk had ik voor 6 maanden in Australie zullen zitten op dit momenrt, maar door familie omstandig heden had ik deze verre en lange reis een jaar uitgesteld.

Dat was schakelen voor me, erg schakelen.Opnieuw orienteren en resetten.Van the outback naar Europa.Ook daar genoeg fijns te doen, paragliden, hiken, nieuwe plekken ontdekken. Vrienden bezoeken en nieuwe (vlieg)vrienden maken.Het plan ontvouwde zich vanzelf.

7 weken op pad vergt wel t een en ander aan voorbereiding. Hoewel ik niet veel nodig heb, raakte mn auto toch steeds voller. Nog even dit afronden,nog even dat aftikken.Rooster doorgevenop t werk, backup regelen.Huis aan kant, gras maaien, buren en familie inlichten, bankzaken regelen, verzekering etc. checken...papieren..auto grote beurt en natuurlijk alle electronica voor mobiel, laptop en radio paragliden mee.. Niets vergeten? Nee, zelfs koelkast en tv uit....

Hum, toch iets vergeten, alles heeft een eerste keer.Dat was in dit geval wel n dingetje....Met schaamte moest in constateren dat ik voor de eerste keer in mn leven op pad ben gegaan zonder mn paspoort mee te nemen...Een ID kaart heb ik niet. Nog nooit nodig gehad, tot nu..

De reis verliep redelijk relaxed. Via Emmen ging ik de grens over. Omdat ik de drukte bij Oberhousen tijdens het Pinksterweekend een beetje wilde mijden. Een mooie route via Kassel en daarna richting Memmingen. Mn auto tufte lekker,niets mis mee.Na een nacht van wel 11uur vorstelijk slapen in mn auto op de camping in Illertissen ,vertrok ik uitgerust richting Greifenburg. Niet via Munchen, daar was t me te druk. Nee,via de binnenwegen verkoos ik n prachtige route door Beieren om zo Oostenrijk binnen te rijden.

Alle under control, totdat...rare trillingen,weinig trekkracht, rood alarmlampje,SHIT !!

Niet pluisgevoel, boekje erbij, serious shit !

Ik kon mn auto nog net aan de kant van n drukke doorgangsweg zetten. Tussen Bad Heilbrun en Bad Tolz. Rotplek,maae wel tegenover n aardbeienkraampje met een dixi ernaast. Met daarnaast weer een erg vriendelijke en behulpzame spargelverkoper .Zou nog goed van pas komen.

Ik de ford assistance gebeld,die de ADAC gebeld.Vervolgens 2 uren wachten, wc, aardbei,koffie...

Motorisch probleem geconstateerd, niet te verhelpen langs de kant van de weg,sleepwagen gebeld,ford assistance gevraagd voor vervangende auto. Alles verliep nog goed,totdat...

Heeft u een visa kaart :ja ;heeft u een geldig rijbewijs :ja ;heeft u een paspoort? en toen begon ik te blozen.....Alles heeft een eerste keer...SHIT VERGETEN !

Dus.....geen huurauto te regelen,maar afgevoerd worden op zaterdagmiddag tijdens het erg drukke Pinksterweekend naar een verlaten Fordgarage opn industrieterrein.Waar geen hond meer was en mn auto moest wachten tot dinsdag ,om dan pas door een auto dokter onderzocht te worden.

Hoe dom kun je zijn...

Alle hotels waren vol,de camping 5 kmverderop had nog plaats. Ik heb n taxi gebeld en samen met de vriendelijke chauffeur hebben we mn campingspul overgeheveld. Inclusief mn vast matras,want een beetje slaapde Cevennencomfort tijdens t reizen vind ik wel lekker.

En nu zit ik hier op mn tijdelijke pleisterplaats bij familie Demmel in Bad Tolz,.Terwijl de locals meejoelend voetbal kijken in de "kantine",heb ik net een gulaschsuppe & kingsize bier weggewerkt .Ik baal van mn pech en stommiteit.De week paragliden in Greifenburg gaat aan mn neus voorbij,ik ben euro`s lichter en weet nog niet eens of mn auto dinsdag vertrekklaar gemaakt kan worden.Maar oké,it`s just money,gelukkig geen persoonlijke ongemakken ..

Het is weer een lesje dealen met de omstandigheden.Morgen trek ik mn bergschoenen aan en ga ik lekker op pad.Verderop is een skipiste met mooie wandelpaden. Dan maar alvast trainen voor de GR 70 door de Cevennen die ik dit jaar wilde afronden. En een schietgebedje dat de auto dinsdag klaar is.

Uhh,maardan moet dat paspoort nog wel per express opgestuurd worden..Oeps,was ik t alweer bijna vergeten....Waarom wil dat niet in mn systeem ?

7 Weken anonimiteit is best wel lekker !!!

1. OzzieJohn:
    29 mei 2018
    Oh oh, ja voor alles is er een eerste keer.
    Laat maar horen als je hulp nodig hebt in welke vorm dan ook.
    En wat kan je toch heerlijk schrijven.
    Dag mooi mens en pas op jezelf, Mwah xxx
  2. Paula:
    2 juni 2018
    Hoi Liesbeth het is inmiddels 11 dagen later als ik jouw eerste reisverhaal lees met alle pech die je maar kan hebben pppfff, gelukkig alleen op financieel gebied. Ik ga gauw verder en hoop dat er vele mooie dingen op je pad zijn gekomen inmiddels. Liefs Paula