Salzburg,lost in the dark...

29 mei 2015 - Drachten, Nederland

Oké, oké...Ik geef het toe....Oostenrijk is anders, maar heeft zijn eigen charme..
Gruss Got, vriendelijke mensen, prachtige besneeuwde bergtoppen .lekkere broodjes en overal die spitse kerktorentjes.
Ik moet even schakelen, hou meer van sjofele ,verlaten dorpjes, droogte en rommeligheid...Toch heb ik genoten van een middagje en avond in Salzburg.
Na een gezellig weerzien met Claus( die ik op de campsite in Manilla had ontmoet)in Siegen ,ben ik een paar dagen geleden afgedaald richting Greifenburg in Oostenrijk.
 Een overnachting op n Duitse boerencamping gehad, waar ik een déja vu dacht te hebben met Oz...Het bootje heette Urulu...bijna Uluru...en bij nader inzien moest er nog een " T " voor  staan. Ook zag ik n groot beest zwemmen in het meer..ik moest denken aan n vogelbekdier die ik in Oz meerdere keren gezien had.Zelfde waterbewegingen...en zelfde staart... Het bleek een bever te zijn..toch een soort lookalike.
Vlakbij Salzburg een mooie camping gevonden aan een landingsplek voor paragliders. Slechts 10 minuten met de bus naar het centrum.De bussen reden tot midden in de nacht, geen probleem volgens de campingmevrouw...
Ik samen met Gaelic in de bus, bleek die arme hond een muilkorf om te moeten ! Die braverik, nog nooit enige poging tot bijten gedaan moest in de bus een muilkorf om...Tja, die had ik natuurlijk niet, maar wel n multifunctionele riem die met n slag om z`n bek de buschauffeur om de tuin kon leiden.
We hebben uren gelopen, elke keer weer andere doorkijkjes en torentjes, veel pleinen, mooie gebouwen, wéér tientallen Chinezen en Japanners.in vol ornaat, druk foto`s nemend van elkaar in allerlei poses.Weer een déja vu..
En de paarden, koetsen met paarden...het vrolijke gekletter van de ijzers galmde door de staten..
Vrouwen in traditionele kleding, mannen met lederhosen ,Heidi und Peter, Mozartkügeln...en chokoladewinkels..véél chokoladewinkels.
Hapje gegeten bij "der wilde Mann"en zat aan tafel met 3 aardige Italiaanse 65+ mannen.Die geen woord Engels of Duits spraken, maar stinkend hun best deden om duidelijk te maken dat ze Gaelic zo leuk vonden. Of hij wel n stukje vlees mocht. Bella, bella ....carni, carni..En Gaelic vond alles best ..Die maakt geen onderscheid in taal.
Toen werd t tijd om weer naar huis te gaan, lekker makkelijk met de bus. Het was inmiddels al 21 uur..Muilkorf weer om, hop in de bus ,plattegrond laten zien,gevraagd aan de chaufer om me op dezelfde plek af te zetten waar ik ingestapt was en karren maar...Had ik goed geregeld dacht ik bij mezelf.
Mooie camping, goedkoop vervoer en geen gedoe met parkeerplekken...
Oeps, vergissing, iets te voorbarig.

Het werd een lange terugreis..Lost in the dark... : de buschauffeur wist niet waar ik eruit moest,...dumpte me op de verkeerde plek aan een donkere straat met de mededeling dat ik een stukje terug moest lopen...waar ik vervolgens helemaal geen huizen meer zag...en ook geen aanknopingspunten..het baken op de berg was in duisternis gehuld...en ook in het dal was het inmiddels pikkedonker  geworden...en waar ik vervolgens bij een chinees restaurant aanklopte met mn plattegrond..om weer de verkeerde kant opgestuurd te worden...en ik de bus weer nam richting Salzburg...met dezelfde chauffeur..die het ook niet meer wist en lichtelijk in paniek raakte...en me afzette bij een seniorencomplex...waar de deur dicht was.maar een krankenschwester me er toch inliet...en een taxi voor me  bestelde...en de taxichaufeur verbleekte toen hij Gaelic zag..aangezien er geen honden in taxi`s mogen..maar ik hem indringend aankeek en aandrong dat hij deze vrouw niet achter kon laten in het donker...en Gaelic op schoot nam...en uiteindelijk 5km verder afgeleverd werd op de camping...om de chauffeur een vette knipoog te geven...
Pfff, 11 euro lichter, maar blij om m`n auto te zien.Wijntje erin en lekker in mn achterbak gekropen...Ben zó blij met m`n inimini campertje !