rainy days in Georgia...

3 december 2014 - Sydney, Australië

Rainy days in Georgia...

Dit is wat Randy Crawford zong....Maar eigenlijk bedoelde ze Sydney..

Jeetje, ik weet nu wat tropische regenbuien inhouden..

s`Nachts regent het.., het is de tijd van `t jaar...De natuur zoekt naar een soort evenwicht, de zomer is net begonnen op 1-12...Overdag warm en vochtig,,,Rond 17uur begint de lucht samen te trekken met onweer...en dan rond 18uur is het feest !

Uitgerekend toen ik woensdag van hostel moest verkassen barstte de bui los...

Met meer dan 20kg op m`n rug, en 10 voor m`n buik, en nog iets in m`n hand...en `n rode regenjas aan...en uitgelopen mascara....glibberde ik door de staten van the Rocks...Net `n rijpe tomaat..

Water kwam overal vandaan en het was balanceren met m`n lading op de gladde trappen..Ik zag er NIET uit, voelde me erg Nederlands met m`n plastic outfit...en vooral `n overladen pakezel..

Mensen zijn er hier aan gewend...er wordt gewoon in mantelpakjes gelopen met hakken...niets geen plastic...het is net `n lauwe douche die helemaal openstaat..Men blijft lachen, duikt `n kroeg in of hangt onder `n viaduct. Geen Nederlands gemopper zoals ik doe bij regen.

.IMG_0804

Ik moest wachten op de bus om me van A naar B te brengen.Werd wederom geholpen door een aardige dame. Ze was wat aangeschoten, had `n Christmasparty gehad..De reis duurde zo`n half uur en er stapten onderweg meerdere giechelige types in..Ook daar raak ik inmiddels aan gewend. Men pakt hier flink uit om de keet op te leuken.

IMG_0753      IMG_0757        IMG_0755

Elke dag zie ik wel groepen mensen zitten met feestmutsen op, kroontjes, kerstmutsen en meer van die ongein..Er wordt stevig gedronken op kosten van de baas en ook als familie en vrienden vier je Christmaspartys..Sommigen hebben er wel `n stuk of 7 vertelde de giechel..

En ik heb inmiddels al 3 avond hoosbuien meegemaakt en loop al niet meer in plastic..Pas me aan en blijf zelfs lachen.

..IMG_0807

Waar ik nog niet aan gewend ben zijn die feestende volwassenen die `n kinderfeestje lijken te hebben met hun hoedjes en mutsen...Maar wel stevig opgemaakt,haar strak in de lak, in black dress en die enorm hoge hakken..Wow, heb er respect voor hoe ze er op kunnen lopen...Betrapte een dame die sneaky en `n pijnlijk gezicht een paar sneakers aanschoot toen ze uit `t restaurant kwam ;-) Hahaha,arme voeten dacht ik met n smile on my face.