citylife...

2 december 2014 - Sydney, Australië

Het is me potdorie gelukt, ik ben 1-12 na 9994km aangekomen in Sydney...

Wat was ik blij met de GPS, jezus...wat `n drukte hier....Gelijk doorgereden naar Apollo en m`n aangeboren neiging tot dramatiek flink uitgebuit...Ik had `n hele lijst van mankementen opgeschreven en het werkte..Zo, dat leverde me 175 € op,snel terugverdiend voor alle ongemak.. werd van de prijs afgehaald en ik nam `n taxi naar m`n hostel..

Citylife...skyline..mantelpakjes met sneakers..backpackers...veel,heel veel joggers ...en nog veel meer verkeer...!

Het straatbeeld werd ook weer enorm gevuld met Japanners..met smartphones..en camera`s...En ze poseren in allerlei vreemde standen...3 bruidsparen gezien, erg veel roze..

Een snelle stad...

Ik heb vandaag een stadswandeling gemaakt, lekker op m`n gemakkie...Heb 6 dagen hier dus relaxe.Beetje omgehangen in de Harbour, enorme cruiseschepen liggen hier..Contrast tussen oud en nieuw, torenflats,historische gebouwen, yuppies..zwervers....

Mooie parken, glazenwassers bij de ophra house..schooiende meeuwen, mensen met waterflesjes,Ach...gewoon echt `n grote stad..

In het hostel deel ik m`n kamer mer 3 andere girls, en in de lounche had ik een gezellige avond met Samuel, de charmante Belgische 30-er die z`n geluk hier wil vinden.Met die heerlijk Franse tongval..Het blijft vertrouwd en ik blijf naar het mediterrane trekken...

Op het dak terras van het hostel veel groepen echt jonge reizigers die het leven aan `t ontdekken zijn..Ik voel er totaal geen aansluiting mee, compleet andere types dan die ik trof onderweg op de campsites..Maar leuk om naar te kijken..

Ik zag Ibissen in een boom slapen, wist niet dat die beesten het hogerop zochten..Prachtige oudeHarry Potter bibliotheek bezocht en ik had `n onderonsje met de Servische bewaken van het Art house...Z`n collega deed wel heel erg streng naar mij toen hij met `n barriton stem brulde dat ik m`n rugzak moest afgeven..Nou nou, dat kan ook wel een beetje vriendelijker zei ik tegen de man in black...Ik zag z`n bovenlip even trillen...hahaha.

Ik vind het heerlijk om te schrijven, ik vind het hartstikke leuk om reacties te krijgen. Het doet me plezier dat verschillende vrienden en familie mee genieten van m`n belevenissen...Ik merk dat ik niet de behoefte heb om te reageren, omdat ik dan m`n focus op hier kwijtraak en in 2 werelden leef...Het is een bizar idee...dat het over een paar dagen Sinterklaas is in Nederland...terwijl hier de foute opgetuigde kerstbomen overal verschijnen...

Morgen een wandeling door de Rocks maken , de oudste buurt hier,en m`n andere hostel hier bezoeken..

Citylife...leuk voor even...maar ik ben `n countrygirl merk ik meer en meer. De vluchtigheid en snelheid valt me soms een beetje zwaar..

1. Mareicke:
    2 december 2014
    In Sydney is een interessant museum over hoe ierse meisjes naar australie gehaald zijn, is midden in de stad, ben de naam even kwijt, zeer de moeite waard. En Sydney Tower ga je toch ook doen?
  2. Marianne:
    Ja ja, andere wereld hè. Ik zou jouw wereldje nu wel willen delen, nu het hier winter is. Sinterklaas is voor mij ook ver-van-m'n-bed. Je hoeft niet te reageren, het is genoeg dat ik weet je het leest.
  3. Nanda:
    2 december 2014
    Ik kan ook niet te lang in een stad zijn maar ik geniet wel van een terras en lekker mensen kijken. Steden zijn daar ideaal voor. Een paar dagen stad en geniet weer dubbel van het buitenleven.
  4. Johannes de boer:
    jemig wat een overgang van country naar city, kalm aan en geniet en blijf schrijven leuk !
  5. Hennie:
    3 december 2014
    Je had beter in Sydney kunnen beginnen en dan langzamerhand de rust opzoeken en eindigen in de outback. Ik lees met veel plezier je verhalen, mijn eigen herinneringen komen weer boven, wat is Australie een mooi land. Enjoy!
  6. Klasien:
    4 december 2014
    Jaaaa.... Er komen bij mij ook allerlei herinneringen boven. Leuk man!!