de politie is je beste vriend...

4 december 2014 - Sydney, Australië

Terwijl ik dit schrijf zit ik in een Ierse pub in the Rocks...Er wordt live muziek gespeeld, op `n akoestisch gitaar en het bier smaakt goed...Een dag vol afwisseling...

Toen ik gisteren verkaste van het YHA hostel in the Rocks naar het YHA hostel in Glebe kwam ik in een totaal andere vibe,,,,,

Ik kwam van een nette en goed geolied hostel in een easy going area....Dat is waar ik ook voor gekozen had...een beetje artistieke en bohemien area....

M`n 4 persoons  kamer deelde ik met 1 andere girl en later nog `n 2e....Vanochtend hoorde ik dat zich het een en ander afgespeeld had in dit hostel.tussen hun ....

De één ( een 50+er) was een wanbetaler die eigenlijk op de zwarte lijst stond en de ander was volgens mij een borderliner....Interesting.....

Na wat vreemd pogingen tot en normale kennismaking trok ik m`n conclusie...locker goed afsluiten en vooral m`n eigen gang gaan...

Vanochtend een bijzonder leuke Duitste einzelgánger ontmoet aan het ontbijt..Julia reisde alleen, had haar echtgenoot voor `n paar weken thuis gelaten, kwam uit Berlijn en was onderweg naar Nieuw Zeeland...We deelden verhalen, ervaringen en  pepernoten van de Aldi....

Daarna m`n sportschoenen aangetrokken en de wijk Glebe verkend...Leuke winkeltjes, ik scoorde `n nieuwe Levis jeans voor 12 dollars...en genoot van de geur en sfeer in `n  2e hands boeken shop...

Ik kwam terecht in een soort van Gospel-meeting..Zag college-girls in uniform en veel, heel veel girls op hakken....

Er zijn hier heel veel Christmas-partys....

Het lijkt alsof elke gelegenheid aangegrepen wordt om het leven te vieren....Relax, no worries....

Vrouwen in black dress met enorme hakken...Schril contrast met mijn outfitt....Shorts  en hempie... .Ik voel me hier prima bij...

Terwijl ik op een van de meest drukke straten liep zag ik `n pitbull-terrier aankomen....zonder baas....met `n halsband om....tong op z`n tenen....

Hondenliefhebber die ik ben was getriggerd....Potdorie, de hond stak over..tussen de enorme reeks van auto`s....kwam terug....hijgde...Geen baaste bekennen....Hij was duidelijk lost....

Ik riep `m en hij kwam ! Hé Buddy, sitttttt...Verdraaid, hij luisterde zelfs...This was ment to be.....

Ik maakte m`n riem los...had voor even m`n eigen hond ....liep richting security en werd samen met doggy persoonlijk begeleid naar het police station...Doggy had `n nummer op z`n halsband maar er werd niet gereageerd...

Doggy bleef achter in the bathroom van het police station en security begeleidde me naar een café in de buurt...Sacha  betaalde de long black en broodje en vroeg of ik een personal bodygard nodig had....Het is niet veilig hier en hij kon wel voor me zorgen...Nee, dank je, ik red me prima !!!

Na 10 minuten en een beroerde poging tot communicatie ging hij weer aan het werk...

Ik bekeek nog het een en ander van de kerstsfeer hier en belandde in deze pub...waar 2 rijke  Australiers een poging tot versieren deden....en ik totaal niet geinteresseerd was...maar de humor er wel van inzag....

Het is nu 23.30 en de hel breekt weer los...het begint weer te onweren en regenen en ik neem de bus naar m`n hostel......Benieuwd wat ik daar weer aantref....