lopen,koffie en kleurrijk Sydney..

5 december 2014 - Sydney, Australië

Lopen, lopen, lopen...Dat is wat ik vandaag gedaan heb...Met `n duffe kop,beetje  kater van gisteravond...Ik heb `m eruit gezweet, het was weer erg warm en vochtig vandaag.

Geen echte goede omstandigheden om met`n brak gevoel naar de fish market te gaan..Toch gedaan, want het blijft boeien..

Daar weer hele volksstammen Japanners en Chinezen aangetroffen die zich flink tegoed deden aan allerlei variaties van vis..

Alles prachtig uitgestald,geen vislucht...Ook bijzonder fruit gezien dat "genomen"wilde worden...

En een vleiende Italiaanse visser ontmoet die me introduceerde bij z`n familie en lekkere zwarte koffie voor me haalde...want dat kon ik wel gebruiken...

Of ik die avond met de andere vissers meeging naar `n club...Nee, bedankt, bedankt voor de koffie ..Ciao :-)

Womanizers zijn het die Italianen en Fransen, maar zóóó charmant...Ze winden er gewoon geen doekjes om en houden van het spel...En ik speel lekker mee :-)

M`n kater was na het Italiaanse intermezzo over, m`n lijf voelt weer oké en ik heb `n heerlijke vissalade soldaat gemaakt..Vermaakte me met de kleuren  en het straatbeeld in deze levendige stad...Ben de Sydney Harbour Bridge overgelopen en ja hoor: 17uur betrok `t weer , en even later kwam `t met bakken uit de lucht....Hard lopend heb ik m`n heil gezocht in `n pub...deze keer maar `n bak koffie genomen..En later toch `n biertje om `t (niet) af te leren..

Op de terugweg in de bus weer `n hele roedel aangeschoten 40+vrouwen..type sex in the city..Hilarisch gewoon...Schril contrast bij de daklozen die ik op straat zag liggen en dronken jongen die over de stoep kroop..

Ik heb hier nog niet een Aboriginal gezien...Wel allerlei andere nationaliteiten..Van verschillende kanten hoorde ik dat veel Australiërs best wel racistisch zijn...altijd `n lastig onderwerp...Ik weet `t niet, hoef `t ook niet te weten..Zag vandaag wel `n stel dikke vriendinnen, zwart naast wit, rood haar naast donkere krullen..

Toen ik aankwam in m`n hostel bleken er 2 nieuwe girls op de kamer te zijn...Japanse meiden die sliepen met het raam dicht en hel grote licht aan...Smoorheet op de kamer, geen airco...Nou, goede oefening in verdraagzaamheid ;-)

1. Tamara:
    5 december 2014
    Fijn om te lezen. Je raakt er geoefend in. Wordt al steeds meer een sex in the city verhaal. Kus van mij. Xxx
  2. Pa en Ma:
    5 december 2014
    Wat weer een mooie foto's. Je verzorgt de compositie van de onderwerpen prima.
    Gr.xxx
    Pa en Ma