Lonesome cowboy

19 december 2014 - Sydney, Australië

Cowboytje spelen..

Dat was er niet bij afgelopen 11 dagen tijdens de Jillaroo course.Het was geen spelen,maar harde werkelijkheid.

Zoals ik al eerder schreef :met onze "leraar"Hilton viel niet te spotten..Ik had regelmatig het deuntje van Lucky Luke in m`n hoofd als ik naar `m keek..:i`m a poor lonesome cowboy..

Geweldig met paarden was hij, z`n Brumby danste over de heuvels, maar geduldig en empatisch omgaan met students was een brug te ver...Schapen drijven, cattle verplaatsen, scheren, brandmerken, oren "knippen", castreren, oormerken,we maakten stevige dagen.

Tijdens de verschillende musteringen snauwde hij en riep onverstaanbare en onduidelijke, tegenstrijdige orders toe...Tot grote frustratie van ons "sukkeltjes"en voor hem...

Tja, de groep bleef één...en de cowboy bleef lonesome...en rookte en dronk er nog maar weer `s één..

Dan de godfather van het geheel: Brian.

Deze 91 jarige sympathieke jongeling presteerde het om op de laatste avond met mij te dansen.We need good music ! beveelde hij, i need some disco-music ..En vervolgens ging hij "los", genietend van al het vrouwelijke schoon om hem heen.Zoals hij de show stal op de dansvloer, zo had ook het vee respect voor hem.Heel kalm maar vastberaden sorteerde hij z`n kalveren die wij vervolgens moesten vangen en apart houden.Dat z`n geheugen hem soms in de steek liet en hij per dag van plan veranderde gaf een extra dimensie aan deze tijd..

De laatste dag kwam er een filmcrew van het plaatselijke tv station om ons in actie te filmen.Een uur werk voor amper 2 minuten uitzending...en de poor lonesome cowboy stond er helaas voor hem niet op...Toen hij na z`n rodeoshowtje hevig hoestend stond bij te komen, grapte ik dat dit maar niet op tv getoond moest worden..Het eerste wat hij terug blafte was: 2 handen aan de teugels! Oeps,hahaha, no worries Lucky..

Een heerlijke tijd was het hier, veel geleerd,hard gewerkt, veel gelachen ,veel gepraat,lekker gelezen, te veel gegeten...en genoten van de verhalen van "onze" 91jarige not lonesome cowboy..

1. Klasien:
    22 december 2014
    Zo! Flink zwoegen!!! Maar, wel ontzettend stoer!!!
    (En wat een leuke foto's met die meiden).
  2. Johannes de boer:
    23 december 2014
    lucky liz.. ik voel een lied opkomen...
  3. Paula van der Zwaan:
    3 januari 2015