Jillaroo course...Bitch or Jewels ???

13 december 2014 - Tamworth, Australië

Toen ik maandagochtend precies om 9uur bij de YHA in Tamworth aankwam, werd me gelijk verteld dat het busje ons pas om 10uur kwam ophalen...Jeetje, ik had me moeten haasten ...met de hele zooi voor en achterop m`n lijf kwam ik hevig zwetend maar wél op de afgesproken tijd aan...Ruim de tijd dus om nieuwsgierig rond te kunnen kijken wie er zoal nog meer een uur moest wachten...

Zoals verwacht waren er voornamelijk girls en 3 boys..Ik was absoluut de oudste, maar dat mocht de pret niet drukken.Leeftijd speelt ook hier geen rol.

We werden om 10uur opgepikt door een “echte”cowboy, z`n naam verstond ik niet, hij sprak énorm slang ..Na een aantal keren vragen was ik erachter : Hilton...niet echt een naam die je zou verwachten bij deze doorleefde Jackeroo van rond de 50....

Hij was onze leader de komende 11 dagen, en het zou in de loop van de course steeds duidelijker worden dat er met hem niet te sollen viel..

Hij werd vergezeld door z`n 2 werkhonden,beiden kelpies..Er huppelde ook nog een vaag exemplaar rond: Boof..Doof,korte pootjes, klein van stuk, maar zéér dapper. Ook hij vergezelde ons tijdens de uren te paard.

Hilton had assistentie van 4 girls die gezamelijk de “staf”vormden. Alle 4 erg vriendelijk,vrolijk,goed met mens en paard en erg hulpvaardig. Ze kookten ook lekker en hadden een groot gevoel voor verantwoordelijkheid.

De groep werd opgesplitst en ik sliep met 5 anderen in een ruimte met stapelbedden in het huis.

De anderen sliepen in een dependence met `n recreatieruimte erbij.Prima oplossing zo, niemand had last van lawaai en altijd een escape om even op jezelf te zijn.

De eerste dagen hebben we wat geoefend met van alles. Paarden werden toegewezen en ik werd gekoppeld aan Jewel...een klein wit paard met een buikje en bruine stippen...en `n mond als een kameel....een brede grijns...eigenlijk wel charmant dus..

Ze is `n bitch werd er verteld..ze probeert andere paarden aan te vallen ,is een beetje een buitenbeentje van de kudde en heeft vaak haar oren naar achteren...Nou, bedankt! Potdorie, waarom krijg ik `n bitch toegewezen ??Zegt dat iets over mij ??? Tja, ze hadden zo ingeschat dat ik haar wel de baas zou kunnen....Ze had een ruiter nodig die haar aanpakte..Bingo, goed ingeschat.Bitch en ik konden prima door één deur...Beetje sloom, stokje erbij...en lekker wendbaar. Bitch was geen beauty...die mond ..maar ik had wel wat met haar...Besloot haar geen Bitch meer te noemen, maar gewoon Jewels, want zo gedroeg ze zich tenslotte...

De eerste dagen hebben we wat kennis gemaakt met het paardengebeuren, stukje rijden in de bergen die hier heel stijl kunnen zijn, beetje mustering (koeien drijven), natural horsemanship . fencing (hekwerk repareren), koeien sorteren,Yarding ( een paddock bouwen).Veel rondhangen op het grote terrein tussendoor, eind middag biertje(s) pakken en niet al te laat naar bed.

Het is nu zaterdag en we zijn een dagje vrij.Gelukkig maar want gisteravond was het partytime...thank god it`s friday ! Ik weet nu alles van de two step...darts..drunk girls..drunk cowboys en had `n droge strot vanochtend...;-)

Vandaag een dag van zwarte koffie,bruin brood met kaas, melk, appels om weer een beetje mens te worden.

Morgen zie ik haar weer ...Jewels...gaan we weer samen op pad en achter de koeien aan...De koeien en niet de bull !!!! Die is werkelijk amazing....big ..black ....and  scary....

\

1. Marianne:
    13 december 2014
    Geweldige foto's. Wat een plek! Je bent er klaar voor. Nu kun je met een cowboy trouwen!
  2. Pa en Ma:
    13 december 2014
    Fijn weer iets van je te vernemen. Dit lijkt ons iets waarvan je al tijden droomde, lekker ruig daar.
    Geniet er maar van, die 11 dagen zijn zo maar om!
    We zien uit naar je volgende verhaal !
  3. Camilla Abeckett:
    17 december 2014
    I love the title! "Bitch or Jewels"
    It's great!
  4. Hennie en Jelle:
    18 december 2014
    Mooie foto's hoor. Je stoel in de bekende hoek is nog leeg.
    Groeten van nachtploeg
  5. Annemieke:
    18 december 2014
    Lieve vriendin, wat maak je veel mee. Ik lees met veel plezier je mooie verhalen. Prachtige foto's. Geniet, Lies!
  6. Klasien:
    22 december 2014
    'k Heb niks met paarden, maar ben strontjaloers op je!!!