Arnhemland

14 oktober 2014 - Melbourne, Australië

Arnhemland

Vanochtend om half 7 wakker geworden en vervolgens weer ingedut....Oeps, 7.15 schoot ik wakker en moest me alsnog haasten...bekend patroon herhaalt zich hier ook...Ik blijf n probleem met (op) tijd komen hebben..

Racen om om 8.30 in Jabiru te zijn om me daar bij de groep te voegen van Lord Kakadu Safaris..Ik bleek er al voor hun te zijn ! No worries !

Busje vol toeristen en 1 reisleider, Fransen, Denen, Aussies, 2 die in Nederland hebben gewoond en ik ..G`day fellows !

Waren we nog geen 5 minuten onderweg..viel t me opeens op dat al die lui stevige wandelschoenen aan hadden..en ik..hum..mn slippertjes...in alle haast niet meer aan gedacht..no worries...

We reden naar ...en ondertussen vertelde Aaron van alles over het gebied, cultuur en de natuur.Veel verhalen over crocs die mensen aangevallen en opgegeten hebben...Het stikt er hier van in alle waterplassen...In de wet season lopen sommige gebieden wel tot 2 m onder water..grote swamps worden het dan, stikvol saulties (klinkt lief, maar zijn levensgevaarlijke zoutwatercocs).

We hebben de rivier overgestoken ,door het water gereden omringd door loerende ogen...en kwamen toen in Arnhemland.

In Oenpelli een kunstatelier bekeken en zijn toen met een black man (white man en black man,dat is hier de gewoonte zonder racistische reacties op te roepen) een grote rots opgeklommen.

Jeetje, die rots zat werkelijk stikvol tekeningen in allerlei galleries...this was only 20.000 years ago....

Onze gids vertelde bij elke tekening hetzelfde : they take kangaroo blood, take it into the water , put some oker and put it on the stone.., take a picture..you`re welcome..;-)The people lived under the rocks, they made a fire..this was only 20.000 years ago...

Op t laatst werd de groep er wat giegelig van :-) Bloedserieus deed hij zn werk, heftig zwetend en met n typische Aboriginal lucht om zich heen..

It was AMAZING !!

Prachtige ervaring, s`middags heerlijke lunch gehad,bovenop een rotsrichel, mooie vergezichten,en nog een beetje rondgescharreld in hun kunstatelier/shop.

En u sta ik op n bushcamping in Merl,vlakbij de Alligator river. Morgen wil ik een wandeling langs de rivier maken en de zon zien ondergaan vanaf de UBIRR rock....

1. Klasien:
    17 oktober 2014
    Hahaha... Die typische Aboriginallucht! Ik weet precies wat je bedoelt! "Yek".
  2. OzzieJohn:
    17 oktober 2014
    Tjaa Ubir, ik ben tot de grens geweest van Arnhemland, no permitt.
    Jij bent denk ik nu een gelukkig mens dat je een permitt had en Arnhemland mocht betreden.
    Wat een waanzinnig mooi gebied.
    Sacred sites genoeg daar, zelfs hele gebieden zijn alleen toegangkelijk voor alleen vrouwen of alleen mannen.
    Waanzinnege mooie oude cultuur.