Where the wet rainforest meets the reef....

1 februari 2015 - Cape Tribulation, Australië

Ik ben aanbeland op Cape Tribulation, het meest noordelijke stukje kustlijn van Queensland wat voor mij toegankelijk is..Volg je de kust verder, dan heb je een 4x4 nodig..

Het is mooi hier, erg mooi...

Jungle, great barrier reef,witte stranden,zon,zee,en heel veel grote en kleine beestjes....

Na mijn verblijf in t hostel in Cairns verkoos ik de vrijheid van n stationcar, mijn huis voor de laatste 6 dagen hier...Want zo voelt het, ultieme vrijheid om te gaan en te staan waar ik wil..Met alles in een paar meter, bed, keuken, werkplek en soms WC..

Je hebt zó weinig nodig in dit land..plenty water, fuel ,food and a safe car...that`s all you need..Ik heb vrijwel de hele tijd dezelfde outfit aan gehad...ben verknocht aan m`n sarongs...m`n slippertjes..bandanas..en singlets...

Ik zal vreselijk moeten wennen om weer in `n huis te slapen...verbleef bij Fréderic in een cabin, en zelfs dat voelde al raar ondanks dat het op `n campsite was....Ik ben een beetje verwilderd vrees ik en het voelt héérlijk !

Ik zou maar een dagje naar dit prachtige stuk Australie gaan..het werden er 4..Omdat ik ook hier geen genoeg kon krijgen van de ongerepte natuur..de enorme en uitbundige wildernis van de wet rainforest...Waar ik vrijwel geen andere toeristen tegenkwam, alleen backpackers en locals..De beach voor mezelf had, de prachtigste sunrises en sunsets zag.... haaien en roggen vlakbij de waterlijn zag... genoten heb van de creaties van krabbetjes op het strand...

Waar ik uren aan het "spelen"was op de drooggevallen rotsen met honderden vissen ..Ik overtrof mezelf door te gaan snorkelen en met zeeschildpadden te zwemmen...Ik zwom in creeks...tussen turtles en vissen...en voelde me verbonden met de natuur om me heen...

Zonder dat ik het wist heb ik de beste tijd uitgekozen om hier te zijn..de natuur is op z`n mooist en het aantal bezoekers op z`n laagst..Omdat men zich af laat schrikken door de hoge temperatuur,de vochtigheid, de mogelijke cyclonen ,floodings en de mozzys..Ik geniet ervan en kan het allemaal prima handelen..

Ik ontmoette andere nieuwsgierige reizigers..had `n onderonsje met de 75jarige "huisdealer"van het hostel in Port Douglas..waar de Nederlandse marihuana gewoon verhandeld werd aan de rand van de swimmingpool...Zat met `n stel locals aan de stamtafel op `n campsite in Cape Tribulation en was getuige van `n spontane actie : de blokes trokken hun swimmingshorts uit ,uit protest voor de arrogante campingbaas en bestelden poedelnaakt hun biertje...wat ze ook nog kregen...

Ik heb stinkend m`n best gedaan om `n cassuarisvogel te spotten..die hier een uitstervend dier is...en die ik niet gezien heb...

Wel slangen, kikkers, padden, dragons ,vlinders en allerlei ander vliegend gespuis..

De laatste nacht hier verbleef ik op Koala Daintree..een plekje op aarde waar de jungle de laatste jaren de overhand nam..Ooit een resort, nu een plek waar men opnieuw probeert het een en ander op te pakken..Na 6 maanden continu werken, krijgt alles weer een beetje "vorm".De manager die wat ongemakkelijk op z`n kunstbeen liep, leidde me rond...M`n handen jeukten...Wat was ik hier nog graag een paar weken gebleven om `n handje mee te helpen, 4 uurtjes per dag werken op het terrein voor kost en inwoning...Deze plek is een waar paradijsje..Een nog onontdekte plek in de ongerepte natuur op enkele meters vanaf het witte zandstrand ...

Wat zou ik graag de mogelijkheid hebben om voor lange tijd hier door dit continent te trekken...met m`n hond in de laadruimte...zoals ik zo vaak zag onderweg...Gewoon van werkplek tot werkplek...Alles is hier mogelijk...Ik zag 70-jarigen fruitplukken voor wat dollars voor fuel om zodoende langer on the road te kunnen zijn...Leeftijd is hier maar `n getal..think out of the box...

Genoeg stof tot nadenken voor me ...Het inspireert me..

Een aantal jaren geleden gooide ik het roer om en wist dat ik een andere levensstijl wilde...Waar meer ruimte was voor avontuur en natuur...back to basic...minder is meer...de verbondenheid zocht met gelijkgezinden en m`n spirituele kant meer de ruimte wilde geven...Verdieping.....Groei....Bewustwording...Bewustzijn..Living in connection..

Deze reis heeft me daarin bevestigd...Ik zit op m`n pad...Ik was niet op zoek naar iets, maar heb heel duidelijk m`n essentie gevoeld...En dat geeft me een heel rijk en gelukkig gevoel...

Ik neem het mee, het zit diep in me...en het maakt me blij dit met anderen te kunnen delen...Bij m`n terugkomst in Nederland volgende week zal het koud en guur zijn. ....Maar m`n zon zal stralen....

1. Niels:
    3 februari 2015
    Prachtig verhaal weer, je maakt een mooie transformatie mee. Ben benieuwd naar al je mooie verhalen volgende week!
  2. Marianne:
    Het klinkt allemaal goddelijk. Fantastisch dat je van begin tot eind zo geniet! Bereid je voor op een cultuur- en klimaatshock bij terugkeer, maar probeer in NL ook weer te genieten. Van andere dingen. En in Frankrijk kun je ook terecht. Daar is ook veel MINDER (en soms na al die jaren wil je weer wat meer, maar dat is een ander verhaal).
  3. Klasien:
    3 februari 2015
    Fantastich! Cape Tribulation was ook één van mijn favoriete plekken, al ben ik er wel bijna verdronken....!!! :-S
    Wat een mooi geschreven verhaal en wat fijn voor je dat je dit allemaal hebt bereikt in Australië. Ik hoop dat je het gevoel vast weet te houden. Ik kwam destijds ook als 'herboren' terug, maar zat helaas na zes weken al weer in de 'alledaagse hectiek', maar toen wist ik wèl dat er iets moest gebeuren en heb ik mijn baan opgezegd om dingen te gaan doen die ik ècht leuk vind! Ik hoop (en weet het eigenlijk wel zeker) dat jij ook in deze flow blijft. XXX
  4. Johannes de boer:
    3 februari 2015
    Hoop dat je hier die flow lang kunt vasthouden !