Relax

15 oktober 2014 - Melbourne, Australië

Rustdag...nou ja..rustdag?

Ik ben niet zo goed in luieren tijdens vakanties.....

Ik vind t zelfs heerlijk om ondanks de hitte flink in beweging te zijn ! Ga je lekker van zweten en heb je ook minder last van de warmte.Toch vond ik dat ik vandaag een rustdag moest nemen, ik was vanaf mn vertrek uit Nederland continu onderweg geweest..

Tja...rustig opgestaan en koffiebezoek van 2 Nederlandse reizigers gehad :-). Ze deden me zelfs een prachtige wegen/campingatlas kadoo waar ze alleen de kaarten uitgescheurd hadden tussen Darwin en Adelaide...Blijft er nog heel veel over van Australie.

Toch t plan opgevat om een stukje te gaan wandelen...Het werd een wandeling van een aantal uren, heerlijk !

Van alles gezien, een tijd bij de rivieroversteek naar crocs zitten gluren en weer allerlei beesten gespot.

Terug op de camping snel de camper gepakt om de zonsondergang op de Ubirr-rots te zien. Ik was warempel mooi op tijd. Het gaf een mooi uitzicht over Arnhemland,wijds met bijzondere luchten..

Het is de tijd dat de wet season op komst is...met enorme regenbuien en onweer..Ubirr is een prachtige locatie voor bijzondere foto`s..Ik trof daar een fotograaf die een van de meest bekende natuurfotografen uit Australie is ;-)Kwam ik een dag later toevallig achter toen ik werk van `m zag in een bezoekerscentrum.Nu snap ik die enorme koffer met lenzen en statieven.. Hij wachtte de eerste bliksemschichten af boven de bergen om vervolgens te maken dat ie weg kwam ;-) ! Tricky !

Toen ik de berg weer af klauterde,kwam ik aan de praat met 2 nurses...een uit de Fillipijnen en 1 uit Adelaide..Het waren 2 jonge kerels...beetje vreemd dat mannenzusters ook nurse heten..De een kon amper meer lopen, overgewicht en een verzwikte enkel...maar Ubirr beklommen voor de sunset ! No worries..

1. Marianne:
    17 oktober 2014
    Heerlijk, dat wordt een spannende vier maanden, met al jouw verhalen. Ik heb er een bakje koffie bij gepakt. Leuk dat je allerlei mensen ontmoet. Zo voel je je vast niet alleen.
  2. Paula:
    18 oktober 2014
    Haha wat kun je toch leuk schrijven. Ik geniet!!!