Edith Falls.

17 oktober 2014 - Alice Springs, Australië

Vanmiddag heb ik weer een heerlijke wandeling gemaakt. Ik was getipt dat er bij de Edith Falls een mooie camping was met een zwempoel en watervallen.Het lag mooi op de route, dus huppekee.

Een wandeling van 2,5 km lijkt niets maar vereist een goede conditie met deze hoogte en hitte..Ben ik even blij dat ik daar goed in geinvesteerd heb!

Ik kwam potdorie weer een Nederlands echtpaar tegen, beide veel te doorvoed ,kleurige synthetische sportshirts aan en op verkeerde schoenen...Man liep voorop, vrouw volgde 3 meter achter hem en haar knalblauwe ogenschaduw kwam keihard bij me binnen..Héél verrassend op zo`n locatie...Is t nog ver ???? vroeg de man een beetje desperate met zn GPS in de hand...Hij had het aantal meters strikt bijgehouden,maar had geen rekening gehouden met de hitte en het klimmen over stijle rotsen..De hijgende vrouw had dikke enkels, een foute hoed op en knalrode wangen en lippen...Kleurig typje dus..Tja..ik keek hun bedenkelijk aan....

Wat zeg je dan..ik wilde hun niet ontmoedigen...Nee,niet ver meer...maar met alle respect....het vereist wel n beetje conditie...

Ze bleken over zelfkennis te beschikken, zeiden in koor : en dat hebben we niet !Maar is het de moeite waard om door te zetten ???

Dat was het zeker kon ik hun geruststellen .Zij moesten het nog gaan ontdekken,maar ik wist het al :-) Heb heerlijk gezwommen in een poel onder de watervallen, de mooiste vergezichten gezien en al ben ik nooit in Afrika geweest..de grond heeft hier dezelfde kleur en het landschap lijkt er verdraaid veel op.!

S` avonds rond 19.15 gestrand op een restarea langs de Steward Highway.Plaatste mn hightop naast een vriendelijk stelletje die hun 4x4 als permanent huis gebruikten.Een beest van n auto!Helemaal zelf verbouwd vertelde de Australian guy trots.Hij was van de mecanics en zij van het koken en de huislijkheid..Ik zag tussen de enorme chaos in de auto scrabble liggen,grappig..Home sweet home..

Het was alwéér donker..de rijen in de supermarkt in Katherine waren lang en het tempo relaxed....ik had geen zin om in Katherine te blijven hangen, veel schreeuwende groepen Aboriginals op straat...geen prettig sfeertje daar....alle tijd ...hum...hoe zat `t ook al met die ezel en die steen..;-) ?

In ieder geval , ik heb een goed uitzicht gehad op de langsdenderende roadtrains in the darkness. Had weer gezelsschap van `n dronken Aussie in de auto vlakbij me.Zag niets bewegen in de pickup, maar hoorde gesnurk en gegrom, n beetje scary.. en werd gewekt door een bijzondere wekker: een melodieus deuntje van een hele vroege vogel...Australie kent vele geluiden..En ik ben hier pas een dikke week ! Dat belooft nog veel meer..

1. Klasien:
    19 oktober 2014
    En terwijl ik je verhaal lees, verschijnt je zus opeens! Je krijgt de groetjes van Mieke! :-)
  2. OzzieJohn:
    19 oktober 2014
    N mooie story, lekker pakkend.
    Ja , die stomme toeristen ook, denken dat ze vanuit het vliegtuig zo de outback wel even kunnen verkennen. haha.
    Tja al ben je er pas een dikke week je gaat nog veel meer meemaken en je over dingen verbazen, met ons gereguleerde leventje in the Facking Netherlands val je van de ene verbazing in de andere, ook lekker toch.
    gewoon afwachten en zien wat de volgende dag brengt, sávonds genieten van een campfire en turen naar de Milky Way.
    SUPER, dat is genieten optima forma.
  3. Liesbeth:
    21 oktober 2014
    Yeah Ozzy,thats right mate.
    Het is precies zoals ik hoopte en verwachtte die outback....Alsof ik het al kende, zo vertrouwd hier...