Bella Italia

11 juni 2015 - Idromeer, Italië

Na Greifenburg had ik de keuze gemaakt om Italie in te trekken.Via Lienz reed ik  de Dolomieten in. Prachtige scherpe rotsformaties, heel anders dan de Alpen.Het eerste gedeelte van Italie was nog Duits sprekend, maar op `n gegeven moment werden de aanduidingen toch onleesbaar voor mij.Althans...het kwam ook wel vertrouwd over..Heerlijk om weer in de Mediterrane sferen te komen ! Veel zonnebrillen en mooie donkere mensen, rokjes, strakke shirtjes, tattoos,macho`s, scooters...
Richting Gardameer gereden, maar gelijk al de keuze gemaakt dat ik daar niet wilde staan. Te toeristisch, ik geef de voorkeur aan klein en authentiek.
Ik streek neer in `n bergdorpje op de weg naar lago di Indro. Een prima camping waar niemand anders was dan ik met nog 1 Nederlands stelletje..
s`Avonds werd ik omringd door het wegstervende geluid van hondengeblaf in de verte ,in allerlei toonhoogtes..Italiaans geschreeuw.uit woonkamers met de luiken open,.de lage stemmen van oude Italiaanse vrouwen en het geluid van kerkklokken...Heerlijk!
Een wandelingetje door het dorp leverde me `n hoop bewonderende blikken op en `n date als ik had  gewild. De Italiaanse mannen laten weten dat ze van vrouwen houden, op een hele charmante manier.Niets mis mee..
Ik werd helaas echter ook "achtervolgd"door een opdringerig type met `n niet al te snugger  uiterlijk. Het plaatselijke sukkeltje? Het was een volhouder, hij probeerde telkens opnieuw aansluiting te krijgen en net als ik dacht `m afgepoeierd te hebben dook hij weer op in `n ander straatje !Na z`n laatste poging door me `n cappuccino aan te bieden die ik resoluut afsloeg droop hij af..
Ik zag mooie dingen daar, ik hou van oud n `n beetje vervallen..Ook de oude dames op het bankje met hun lage stemmen..Het haar geverfd en strak in de lak..Bon Giorno ! Mensen zijn zó vriendelijk als je een poging doet hun taal te spreken.

Toen ik bij het enige winkeltje in `t dorp een poging deed brood te kopen(met een combi van Frans en Italiaans kom je een heel eind) speelde de radio een heel toepasselijk nummer af !Toeval bestaat niet..in de jaren 80 was er `n Italiaanse hit : BALLA..Wat hebben wij dat vaak meegebruld hahaha. En nèt nu ik mn eerste woordjes Italiaans poog te doen schalt dàt nummer uit de luidsprekers !
Balla,Bella Italia !

1. Klasien:
    Mooi...
    Veel plezier nog!! XX
  2. Marianne:
    13 juni 2015
    Hele goeie keus! Doe je George (Clooney) de groeten van mij? Je mag hem ook langs sturen, geen bezwaar.
  3. Emiel:
    de ballahdans