Alice Springs

22 oktober 2014 - Alice Springs, Australië

IMG_2199      IMG_2202

Alice Springs

De tokkiecamping bleek vanochtend toch wel wat mee te vallen...Bij daglicht vielen de lampjes weg en bleef er alleen een ongeregeld zootje behuizingen over..

Er stonden zelfs een paar tenten, en ik heb even heerlijk bij het zwembad gelegen.Vriendelijke dame bij de receptie, een Nieuw Zeelandse.

Ik heb hier bijna alleen nog maar met buitenlandse medewerkers te maken gehad,gisteren een jongen uit Duitsland op de mangofarm waar ik een ijsje kocht..En de lieve Francaise uit Aileron, het Ierse meije bij Daly Waters,,een Duits meisje bij Pine Creek,,Allemaal op zoek naar..jwat?., in ieder geval naar avontuur en uit je comfortzone komen..

Ik ben lekker rustig opgestart en ben eerst `s even naar de Apollo-dealer gereden.Werd heel vriendelijk geholpen en alles behalve de CD speler werd opgelost

.IMG_2209

Daarna naar het oude telegraaf station gereden en een mooie wandeling gemaakt. Bofte ik even dat ik oog in oog met een rotswalibi stond !Normaal zijn ze overdag niet te vinden..deze was voor mij !

IMG_2212          IMG_2213     IMG_2217

IMG_2227   IMG_2230   IMG_2232

Aansluitend even wat in het centrum gekeken..niet echy bijzonder..

Royal Flying Doctors Service bezocht, dat was heel leuk om even te zien.Old memories van de serie...heb ik met heel veel plezier naar gekeken in de jaren 80..

IMG_2238                                     IMG_2248

.En toen n reptielencenter bezocht. De gids kon er erg gevat over vertellen. Blijven indrukwekkende beesten allemaal,fascinerende poten.

IMG_2286         IMG_2305     IMG_2315

IMG_2291    IMG_2299

IMG_2298      IMG_2313        IMG_2307

De zon zien ondergaan op een heuvel en toen naar een andere camping gereden, Het was al weer donker en de dame van de receptie stond me vanonder de douche te woord.

Voor t eerst een campkeuken gebruikt, lekker handig allemaal !

Morgen de west Mc Donal lranges in...uit de city..terug naar de stilte...en die maar eens goed binnen laten komen.Zoveel indrukken, zoveel ervaringen...ik raak niet uitgeschreven, laat alles op me inwerken en wil t nu al vasthouden..

IMG_2319

Australia...i love you...

1. OzzieJohn:
    22 oktober 2014
    Dat is n hele goede reactie, hou dat vast.
  2. OzzieJohn:
    22 oktober 2014
    Australia...i love you...
  3. Marije:
    23 oktober 2014
    Hai Lies!

Hier een berichtje vanuit de nachtdienst !
    Wat een prachtige verhalen allemaal en die foto's echt geweldig!

Ik wens je nog heel veel reisplezier ,

Toedelssssss ;)
  4. Klasien:
    23 oktober 2014
    I LOVE YOU TOOOOOO!!!!

Whahaha... Alice Springs! Totaal anders dan wat je ervan verwacht had, of niet?
    Je bent daar al weer weg, geloof ik, hè? Anders had ik nog wat leuke tips voor je gehad. Een backpackerscafé waar je rijk kunt worden! (Ik vond destijds allemaal muntgeld tussen de kussens van de bank die daar stond :-D ). En een soort van kleine discotheek, waar wij je online live konden volgen!!!! :-D
    Veel plezier met het vervolg van je trip! <3