West Mac Donnell Ranges

27 oktober 2014 - Uluru-kata Tjuta National Park, Australië

IMG_2532 Dit is waar m`n trip begon de west mac.Bij het monument van Flyn,oprichter van de flying doctors.Hij heeft veel betekend voor de inwoners in Australie en staat letterlijk in het licht..

Ik kwam laat aan bij Chadley Chase.Hek was al dicht, maar kon gewoon open..toch maar doorrijden..moppers van `n pittige beheerdster, die ontdooide toen ik vertelde dat ik alleeen reiste..I`m glad that you`re here darling, it`s safe here :-)

IMG_2547   IMG_2552         IMG_2559

IMG_2564

Ik trof `n dikke en gifgroene kikker in de WC pot, die snel onder de rand schoot...Verdikke, ik had er ook gewoon op zitten en dan had die gast me vanuit zn stiekumme locatie kunnen bespringen..brrr

Ik raakte aan de praat met een Frans stel, er zijn hier sowieso heel veel Fransen..,die spraken heel charmant Engels.Klonk me heel vertrouwd in de oren..Hele gedetaileeerde verhalen kreeg ik te horen, ze waren maar een maand in Australie, maar vlogen letterlijk van hot naar her..Ik ben blij dat ik meer tijd heb..alle tijd..om het te laten bezinken...en verankeren..

En Michael, een stokdove en vriendelijke man van rond de 75..die het land doorreisde met zn 4x4 met aanhanger...om het verdriet te verwerken van zn overleden vrouw..en het fotograferen ontdekt had...keeps me of the street...this is why i come out of bed every day...Hij maakte werkelijk de prachtigste natuurfoto`s..het ontroerde me.. met engelengeduld wachtte hij op het perfecte moment ...voor een lucky shot..

Leuk gesprek gehad met `n gepensioneerde teacher, ...hij woont in Alice en stond erop zn nr.te geven in geval van nood. Hij had vrienden bij zich, waarvan de vrouw aan de ooskust woont. Toen ze hoorde dat ik nurse was en dat ik `n Jillaroo course bij Tamworth ging doen, vroeg ze me om haar op te zoeken. Ik kon zo lang blijven als nik wilde en op haar farm genieten van de horses and dogs...Ze zou het lovely vinden om me haar omgeving te laten zien.Wat `n vriendelijke mensen hier toch !

Daarna naar de kloof ingelopen. Prachtige rotsformatie met steile wanden. Geprobeerd het mooiste licht te vangen wanneer de zon er pal boven staat. Ik trof Michal ook weer in actie met zn cameraoutfit.

IMG_2581          IMG_2583

Daarna verder westwaards gereden een een duik bij Ellery Creek Big Hole genomen.Daarna doorgereden naar de Ochre Pits. Prachtige okerrotsen...bijzondere sfeer...helemaal alleen in deze prachtige natuur tegen het vallen van de avond..

IMG_2602

En het was al weer donker toen ik neerstreek op `n bushcamping bij Redbank Gorge....niemand te zien ...donker...stil...en dan toch een lichtje...een ouder stel waarvan de man snel een broek aanschoot bij het zien van mij..;-)

Ze boden me aan vlakbij hun te staan, beetje veiliger gevoel...en hebben uren aan de picknicktafel gepraat over het leven..ze waren dik in de 60, maar werkten soms gewoon tussen de backpackers om weer wat geld voor fuell te verdienen en langer te kunnen reizen...Wat `n vrijheid..

IMG_2625            IMG_2633              IMG_2646

IMG_2662             IMG_2671              IMG_2676

Besloten om niet via de Mereenie Loop naar Kings Canyon te rijden...Wel heel verleidelijk, maar te link als je geen 4x4 hebt en wel `n rental car..

Dus terug richting Alice en nog veel meer van deze mooie ranges gezien..gezwommen bij Glen Helen,,en walibies gespot bij Simson Gap..

IMG_2682       IMG_2686   IMG_2689

IMG_2699    En weer een uur in het donker gereden op de Steward Hijghway...ik raak er inmiddels aan gewend. Werd heel vriendelijk ontvangen bij Stuarts Well door `n soort Archie Bunker type...Ik sta bij `n roadhouse..hoef geen dollar te betalen en heb mezelf getrakteerd op n stevig ontbijt met eggs en bacon...Op naar Kings Canyon !

1. Margreet:
    26 oktober 2014
    Wat een mooie ontmoetingen en prachtige foto's weer!
  2. Nienke Viersen:
    27 oktober 2014
    Zo Lies - even weer bijgelezen - zijn afgelopen dagen druk aan het afbreken geweest! Wat een prachtige plaatjes hee! Lekker verder genieten! x
  3. Petra:
    27 oktober 2014
    Mens wat zal jij genieten daar!!!
    En nu naar Kings Canyon: SUPER mooi!!!
    Geniet van deze ongeschonden natuur en de vriendelijke mensen.
    Je ziet er goed uit en volgens mij geniet je met volle teugen, houdt dit vast!
    Wat is na de Kings Canyon je reisdoel ?
    Ik geniet van je verhalen en kan niet wachten om ook te vertrekken.
    Liefs, Petra en Oeli
  4. Liesbeth Postma:
    30 oktober 2014
    Hey lies....
    Prachtige verhalen!! Geniet van je super mooie reis. Wat een mooie belevenis...
    Liefs liesbeth
  5. Klaske:
    31 oktober 2014
    Zo dat is Genieten met een hoofdletter G!! Leuk om je reisverhalen te lezen!
  6. Mariese:
    1 november 2014
    Wouw Lies wat ben je toch een stoer wijf, ik volg je verhalen hoor!!super wat jij nu al hebt meegemaakt en dit is nog maar het begin!liefssss Mariese