Stuard Highway

19 oktober 2014 - Alice Springs, Australië

IMG_1872      Vandaag grote controle gehouden in mn auto : aangezien ik die cursus gedaan heb dacht ik me er wel mee te redden...Dit is echter een Japanse auto en daar is alles anders bij...De motor zit bv.onder de bijrijdersstoel...Ik heb geconstateerd dat hij erg veel benzine neemt, maar ook stond het oliepeil al laag...hum...beetje vreemd na slechts 1000 km...Maar een litertje erin gegoten..Wil niet drooglopen..Ook miste het instructieboekje...en deed de CD speler het niet...en er is geen goed bereik op de radio..en ging de rookmelder de eerste nacht af...en doet de autosleutel het niet op afstand...Shitcar dus...maar hij rijdt wél lekker ! Ik knal `m zo over the road en hij heeft een hele korte draaicircel.. Ik heb de auto vandaag heel erg vaak op de weg gekeerd om foto`s te maken van een leeg landschap.IMG_1836                IMG_1884

Velen hebben me verteld dat het oersaai is die lange weg van Noord naar Zuid...Dwars door the outback.

IMG_1840   IMG_1889.    IMG_1734      IMG_1790      IMG_1846     IMG_1841

Ik vind het echter fascinerend !Je komt door uitgestorven ,stoffige plaatsjes..ziet het landschap veranderen..ziet dode dieren aan de kant van de weg..veel roofvogels..veel aangeklede termietheuvels ,koeien en héél veel verschillende roadtrains

!IMG_1873     IMG_1867

Ik ben voor het donker gestopt en sta op de campsite bij Threeway Roadhouse vlak boven Tennant Creek.

IMG_1974     IMG_1966  IMG_1962  IMG_1953

Van alles staat er hier...natuurlijk Trucks, maar er is ook een kamp met nieuwe recruten uit `t leger neergstreken...Die 2 mascottes bij hun hadden : 2 eigenzinnig camels die volgens mij dromedaris zijn..slechts 1 bult..maar ze noemen alles hier camel...

IMG_1976        IMG_1978

IMG_1979                     IMG_1981

IMG_1983         Morgen proberen om Alice Springs te bereiken.  Ga voor de verandering maar eens vroeg naar bed en vroeg op..Dat is wat me hier wel opvalt : Mensen passen zich volledig aan aan de warmte ! Vroeg erin en vroeg eruit..Sommigen duiken om 21uur hun camper al in om te gaan pitten..Dan heb ik net mn bakje koffie op...Men heeft hier trouwens vrijwel alleen oploskoffie, van DE zelfs..Beetje vreemd dat in de schappen te zien aan de andere kant van de wereld..Maar smaakt erg goed..ik blijf een Nederlander..Is de koffie goed, dan gaat het met mij goed :-)

1. Pa en Ma:
    19 oktober 2014
    Lieve Liesbeth,wat een indrukken doe jij op,heb je wel tijd om alles te verwerken? Het lijkt me verstandig om je aan te passen aan het tempo in dit land,niet wat het drinken betreft! We genieten van je foto's ,we volgen je met veel interesse,veel liefs wia
  2. Marianne:
    19 oktober 2014
    Hmmmm, heerlijk. Ik geniet van je verhalen. Je schrijft trouwens heel leuk. Het lijkt wel een spannend feuilleton. Wat een mafkezen ontmoet je. Take care en tot de volgende.
  3. Margreet:
    19 oktober 2014
    Wauw wat een leuke verhalen staan er al op je site! Fijn om te lezen dat je zo geniet!
    Groetjes!
  4. Jet:
    19 oktober 2014
    Moet zeggen dat ons de oplos koffie wat tegenviel. Was blij thuis weer bakje espresso te kunnen drinken. Je vermaakt je prima zo te lezen
  5. Liesbeth:
    21 oktober 2014
    Ik voel me een beetje Spongebob inderdaad..Zuig alle indrukken als n spons op....Maar ik neem de tijd om alles in te laten werken...te voelen, ruiken, kijken,proeven en luisteren...alle tijd...;-)