smeltkroes

28 september 2015 - Marrakech, Marokko

Alles gaat hier samen en beweegt in een grote flow....Arabisch,westers,man,vrouw,jong,oud,berbers,marrokanen,met tanden,zonder tanden..Met stok,zonder stok..Burka ,hoofddoek en blote schouders...Na een goede nacht gemaakt te hebben vertrok ik vanochtend om 7.15 al om de weg door r hectische stukje Medina nog eens af te leggen.Nu was t straatbeeld een stuk vriendelijker.Veel vrouwen en kinderen op pad naar werk en school.De resten van schapen slachtpartijen waren hier en daar nog te vinden.en katten..heel veel broodmagere katten...Vriendelijke gezichten,goedlachse pientere en donkere ogen..Een smeltkroes en ik hou er van ! Het leeft hier volop! Na ons ontbijt trokken we er weer samen op uit.Tamara op zoek naar n tas en zonnebril,ik op zoek naar mooie momenten.Uiteindelijk toch ook gezwicht voor n tas,prachtig spul hier.Ik kan goed onderhandelen ben ik inmiddels achter,t is n spel en ik speel t goed..Op een of andere manier trekken dood en verderf mijn aandacht ook altijd.Ik belandde op de pluimveemarkt en zag daar n open abbatoir..De honden waren er blij mee.Terwijl Tamara haar eigen programma had,zwalkte ik door Marrakesh.Heerlijk,helemaal in mn element.Blij dat ik de Franse taal beheers en n babbel kan maken met de Marrakechi.Uren slenterde ik langs moskeeen,parken,kashba s en souks.Ik kreeg een rondleiding door n hammam en kreeg n rondleiding door n kruidenwinkel.Met armmassage..of ik later terugkwam voor n full body massage...mmm,fluwelen stemmen en donkere ogen.,,,,Ze kunnen er wat van....Ergens anders kreeg ik thee aangeboden en n gezichtsmasker...Ik genoot van het spel,zelfs zonder wat te hebben gekocht bleef de jonge verkoper zacht en vriendelijk.En toen begon t te regenen,niet zomaar wat,met bakken kwam t uit de lucht ! De straten werden rivieren,putten stroomden over,en dit alles duurde wel 2 uur...Ik zat "vast"in de medina,schuilde in verschillende winkeltjes en kreeg n plastic zak op mn hoofd gebonden.Ach,het is hier toch n allegaartje,dus ik viel niet uit de toon...Ook de regen verbroedert en t was wel gezellig eigenlijk...Nu lekker koffie op n droog terras...met uitzicht op de arme paardjes..die rillend voor de koetsen staan te wachten...Waarop...? Alles voor n paar dirham...Paarden,apen,ezels,slangen...Toeristen ....Schrijnende beelden horen hier ook bij t straatbeeld..

1. OzzieJohn:
    28 september 2015
    Ik lees het tussen de regels, helemaal in je element. Heerlijk genieten
  2. Pa en Ma:
    28 september 2015
    Je bent weer helemaal in je element,een totaal andere wereld.We genieten van je verhalen,maar geen massage!!! Liefs,WIA
  3. Paula:
    7 november 2015