overgang..

27 november 2014 - Apollo Bay, Australië

Ik heb een beetje last van de overgang...

Niet DE overgang,nee,dat niet, maar van de overgang van de tropen naar de outback...Het hete rode center....en dan weer naar de fruitstreken,,,en dan weer naar de wijnregionen...om vervolgens terecht te komen in James Herriot country Victoria...en de kou en regen van een Nederlands klimaat te trotseren...om dan weer door  te gaan naar het tropische regenwoud aan de zuidkust...naar zandstranden.. .en vervolgens weer naar teletubbi land tussen de kust van NSW en Victoria...met allerlei komische brievenbussen aan de straat...naar een alpine gebied...

Vannacht op een restarea gestaan met `n Frans jong stel...we kregen politiecontrole.....no worries...En nu zit ik in een wintersportgebied : the snowy mountains...Morgen ga ik de hoogste berg van Australie op, de Mt.Kosciuszko.....

Het is bijna niet bij te benen die overgang...het stikt hier van de skiaccesoires...terwijl ik een paar weken geleden in de woestijn liep...

Van krokodil naar kangeroo...van emu naar kookaburra...van pelikaan naar mini pinguin..van walibi naar koala..van echidna (enorme stekelvarken) naar papagaai....en van brown snake naar VOGELBEKDIER !

Jazeker, ik heb er een gespot ! Nu nog `n  redbackspin en een wilde wombat spotten en dan ben ik klaar ;-)

Het is niet te geloven wat dit land aan variatie te bieden heeft....Ik laat het net als DE overgang maar over mee heen komen...op en neer...heen en weer...van voren naar achteren ..van warm naar koud en SMILE !

1. Therese:
    27 november 2014
    Hey kanjer, wat een belevenissen, ik volg het hoor! Fijn dat het zo goed gaat, al die overgangen is wel heftig ja. Leuk om te lezen, ik blijf meelezen hoe jij bezig bent je droom waar te maken. Ga ervoor! xxx
  2. Marianne:
    Ja, hallo, je doet ook even een heel continent in een paar maanden!
    Maar wij smullen er hier wel van, van al die avonturen! ;-) Cheers. Goede reis weer!
  3. Klasien:
    27 november 2014
    You go girl!
  4. Pa en Ma:
    Je valt van de ene verbazing in de andere,wat een verschillen inland,mensen en klimaat, we genieten van je verhalen,zie e mail! Lieve groeten.
  5. Barkhof:
    28 november 2014
    Hallo Liesbeth,wat een reis,wat een afwisseling.We lezen alles met grote verbazing wat je allemaal beleeft.Heb je onze mail nog ontvangen van onze grote reis door China en de gevolgen daar van?
    Tot ziens,we lezen weer verder.