on the road again

27 december 2014 - Sydney, Australië

Ik ben weer onderweg en dat is goed.Na een fijneen relaxte week aan de kust merk ik dat ik weer naar het "echte"Australie wil...Het Australie met de gumtrees...de kangeroos...de kukaburra`s..de rode aarde en de ruimte...

Na een weg vol stoplichten,flitspalen en rontondes reed ik via Woolongong weer het binnenland in..Aaaahhhh heerlijk !

IMG_1486                  IMG_1487

Stevige bergwegen, bochtige weggetjes en een 40km unsealed bergpas..Na de storm van vannacht een ware uitdaging..Vol stenen, kuilen..en geulen..Ik ben beland aan de rand van de Blue Mountains..Prachtige omgeving, ongerept,dun bevolkt en ruig...Ik ben blij weer de walibi`s aan de rand van de weg te zien en de stelletjes papagaaien over te zien vliegen.Voelt toch iets exotischer dan de meeuwen aan de kust....

IMG_1496         IMG_1490

Ik ben weer dikke maatjes met m`n auto-maat...Hij zwoegt ,piept en kreunt,maar lootst me soepeltjes door de bergen.Heel handig dat je niet hoeft te schakelen,ff wennen dus, maar ik ben nu helemaal om.Geen startproblemen meer hahaha.    IMG_1480          IMG_1483

Onderweg brumbys gespot..althans dat maakte ik mezelf maar wijs..Hij bleef me maar aankijken..prachtig dier....En ik zag een joekel van `n bull...Totaal ander ras dan op m`n Jillaroo course,Arme koeien..IMG_1488

Op de bergpas kwam ik een pickup tegen met n echte Liesbeth hond...ahhh...wat mis ik Gaelic soms !Die kop op m`n schoot...m`n maatje,,m`n schaduw..

IMG_1492               IMG_1493

En nu ben ik neergestreken op n free restarea vlakbij Oberon. Aan de rand van het bos met alleen een wc.Het wordt langzaam donker, de kookaburra`s lachen en de lucht kleurt rood..En ja hoor...Een familie JA-panners overnacht hier ook..Ondanks hun duidelijke aanwezigheid voel ik me rustig en veilig hier...Back in the country... back to basic.