James Herriot in Victoria..

16 november 2014 - Apollo Bay, Australië

Ik heb al een aantal keren het gevoel gehad dat ik me in een film of tv serie bevond..Ik was al in verschillende cowboyfilms, natuurdocumentaires ,flying doctors en gisteren was ik even in de serie van de engelse dierenarts James Herriot...

Ik ben in het zuiden van Victoria, met overduidelijk veel Engelse invloeden...Grappige cottages, mooie tuinen met veel bloemen en een evenement wat zo in de serie voor had kunnen komen...

De jaarlijkse .....Een countrylife happening waar allerlei rassen geschowed en gekeurd worden.Veel schapen, runderen ,paarden,geiten, kippen en duivensoorten..Maar ook een wombat en de meest uiteenlopende types mensen...

Ik heb genoten, van het simpele plattenlandsgebeuren...waarbij er ook veel andere competities waren...alerlei baksels, tekeningen, foto`s, jams en chutneys,breiwerk en, gedichten en tekeningen..

Er werd gezwetst en gezworen...ik heb schattige schapen gezien met halsters, schapen met rastahaar en sommigen met enorme rimpels...een monster van een zwarte stier die voortgeduwd moest worden tijdens z`n overwinningsrondje, steigerdende paarden,Australische kelpie honden, glossy hoofdstellen met veel bling bling,leuke combi`s van mens en dier,geiten die halsstarrig waren en veel tattoo`s...Zowel bij mensen als bij paarden..

Ik verliet het terrein met 2 zakken wortels, gekocht om de plaatselijke school te sponseren. Niet voor m`n konijn of paard,maar voor mezelf..Zelfs de wortels smaken hier zoeter dan in Nederland..

Ik reed nadien door naar de Grampians , onderweg begon het enorm te regenen..Bah ..!!Koud, nat en met schemer kwam ik aan op een locatie in Halls Gap waar de caravans zij aan zij stonden....Besloten dat ik dat echt niet meer wil en een paar kilometer teruggereden...En nu sta ik op `n campsite met in m`n achtertuin grote groepen kangeroos...die spelen, dansen, boksen, relaxen en grazen..Zo leuk om te zien dat de pubers en kleuters zich net als mensenkinderen gedragen..Af en toe werden ze tot de orde geroepen door `n enorm mannetje en sommigen sprongen terug in de buidel...

Inmiddels ben ik flink verkouden geworden van al die wisselende weersomstandigheden in combinatie met een voor slijmvliezen killing airco...Leve de paracetamol....!! Het klimaat is afgelopen weken van vochtig tropisch naar droge woestijnhitte ..naar Nederlandse regen verplaatst...en over `n paar dagen zit ik aan de oceaan voor de Great Ocean Road.....M`n 5e week ik hier nu aangebroken en nog 11 te gaan! Wat `n afwisseling...Machtig prachtig !