Golven....

22 december 2014 - Sydney, Australië

Golven..

Heerlijk...alles wat moeite kost wordt uiteindelijk beloond...

Na m`n ford stationcar opgehaald te hebben in een drukke voorstad van Sydney ,ben ik tijdens de zaterdagspits door m`n Tomtom naar de kust geleid..Wat een verademing ! De kustlijn vlak onder Sydney is een mini Pacific Ocean road..Kleine strandjes, lekker rustig en fijne golven..

Het geluid klinkt vertrouwd..maakt rustig...geeft ruimte ..nodigt uit tot mijmeren...tot slapen en ontspant..

Ik ben aanbeland op `n kleine beachcampsite in Colesdale.Het is fijn hier, ik heb m`n pooierbak geparkeerd op het laatste plekje en slaap in de auto..groot genoeg ..op megadunne matrasjes..zonder hoofdkussen en zonder slaapzak..Maar tevreden..

Toen ik me voorstelde m`n buren bleken het Nederlanders te zijn...die in Friesland wonen...en waarvan de man in Nij Smellinghe werkt...als radioloog..terwijl ik op de orthopedieafdeling werk daar....Hoe is `t mogelijk!Die Friezen zie je werkelijk overal !Een paardenmeisje uit Bakkeveen tijdens de Jillaroo cursus en uitgerekend de enige Nederlanders hier op de camping.. en ook nog naast elkaar ..een Nij Smellingher...Spooky!De 3e ontmoeting met `n Fries zal dus binnenkort ook wel gaan plaatsvinden verwacht ik..

Ik heb voor `t eerst deze reis op `t strand gezond en zit nu letterlijk op hete billen...Alles ingesmeerd, behalve dat stukje ene daar...Lekker warm tijdens m`n slaap ,dat wel, maar enigszins ongemakkelijk..Voor de rest ben ik behoorlijk gebleekt en mooi bruin ! Met een roze neuspuntje..Ik ben een blondere versie van diegene die Nederland verliet, kissed bij the sun...Heerlijk!

Lekker lezen hier, beetje schrijven,Australische vriendin van Anneke bezocht en nieuwe vriendin gemaakt..De herkenning..fijn..Met Spanjaarden/Italianen gebabbeld...die Latino`s voelen vertrouwd..Mediterranée...mmm

De golven komen en gaan...emoties komen en gaan..Geen vreugde zonder verdriet...Verleden-heden- toekomst...Alles passeert de revue..Net als m`n lieve vriend Jan zegt...eb en vloed...Deze reis kom ik van alles tegen..ik ben zo blij dat ik aan en van alles proef, het intens beleef..in vertrouwen en niet met angst leef..met tranen van vreugde ,ontroering en verdriet..go with the flow...no worries...

Ik LEEF ! Op het geluid van de golven drijven m`n gedachten alle kanten op..

IK denk aan m`n 2 geweldige zoons...waar ik zo enorm trots op ben en zielsveel veel van hou...Aan hun lieve vriendinnen ..Toen ik een paar weken geleden in de Snowy Mountains was vertelde de girl bij het ticketpoortje dat ze net `n telefoontje van haar zoon had gekregen..Het leger had `n beroep op `m gedaan en hij zou niet thuis zijn met Christmas....Ze wasverdrietig..Ik vertelde dat het met mij net andersom is...ik ben niet thuis met Christmas,maar ben far,far away...Maar in m`n hart dichtbij..

Ik denk aan m`n familie ,m`n ouders die meegenieten met enige ouderlijke bezorgdheid..M`n zus en broer...Kerst komt er aan.....aan m`n vrienden..en aan diegenen aan wie ik m`n hart gegeven heb..deze tijd van het jaar schijnt dat bij me op te roepen...Ik mis m`n hond Gaelic, m`n maatje..

Ook dit hoort bij reizen heb ik inmiddels ondervonden..ik ben er niet bang voor..laat het komen..laat het gebeuren..gedachten en gevoelens komen en gaan...eb en vloed...golven...