Flinders Ranges

7 november 2014 - Broken Hill, Australië

Ik heb 2 dagen rondgereden in dit prachtige park.Heb verschillende wandelingen gemaakt en waande me op `n gegeven moment zelfs in Frankrijk...mmmm....Er groeien hier een soort inheemse olijfbomen...Australie en Frankrijk...dingen komen hier samen...

Alleen de vele kangeroes en emu`s passen niet in het Franse plaatje. Ik kwam ook een lelijkerd tegen..een zeer traag bewegende reuzensalamander...een groot en fascinered beest !

Heb de nacht doorgebracht op een sheepstation en in het mijngehucht .Daar schoof ik aan bij vrije vogels..rondtrekkende grijze nomaden...die gewoon een paar jaren onderweg zijn...en volgend jaar een trip gaan maken naar Amsterdam...omdat hun roots daar liggen..Zo, wauw ..en hoe doen jullie dat dan met die enorme camper vroeg ik..We zetten `m op de ferry en reizen dan via China, Birma, Rusland naar Amsterdam..Moeten alleen een gids regelen die ons door China begeleid, dat is `t voorschrift daar....No worries..

Hum..okay...Ik was behoorlijk onder de indruk van hun lifestyle..Ik vind het al geweldig om 4 maanden te kunnen reizen, maar dit biedt perspectief...wat heerlijk als je zo je leven kunt leiden..Zij deden `t al jaren zo..

Australie heeft veel vrije vogels, in allerlei soorten en maten...op de motor met hond, in de lucht, op de grond, met een tent..met `n campervan...ik hou  ervan. .de mensen die ik tot nu toe getroffen heb leven hier zo easy going en verbonden met de natuur...De enorme  ruimte maakt het misschien mogelijk...Ik ben benieuwd hoe ik `t over `n paar weken in Sydney ga ervaren..

1. Johannes de boer:
    9 november 2014
    mmmm easy going.... i like :-)
  2. Klasien:
    Heerlijk leven!
    Die salamanders zul je nog wel vaker treffen. Ik kan me herinneren dat het ook 'graag geziene' campinggasten zijn! :-)
  3. OzzieJohn:
    9 november 2014
    Hai Sheila, ja je gaat het beleven in the big sydney, ik hoop dat je er een beetje je draai vind.
    Ben er nu een paar keer geweest maar het is net New York, busy busy en nog s busy.
    Nee geef mij maar the Outback.................
  4. Jenny Kelly:
    15 november 2014
    Hi Liz, We're delighted you enjoyed our company and stories in Blinman, Flinders Ranges, we enjoyed yours too and thought you were very adventurous. You have noticed what a diverse country Australia is, I hope you continue to revel in its cities, coast and bush and make the most of the time you have here. Friend me on Fb. Cheers, Jenny (Des, Lou & Lynn)