2014 Happy new year :-)

12 januari 2014

Wie A zegt zegt B

It sil héve!

In januari maar eens een aanvang gemaakt voor het concreet maken van mn reisplannen Down Under.

Stukje bij beetje werd het me wel duidelijk hoe dat er uit zou komen te zien.Een aantal dingen wilde ik persé doen :bezoek aan Arnhemland, de outback, Alice Springs,kamelensafari ,Uluru, Broken Hill, de great ocean road , Sydney en een Jillaroo cursus in Leconfield....

Dan ga je aan de gang...Al snel werd me duidelijk dat ik enorme afstanden moet gaan afleggen wil ik deze dingen allemaal doen..tja...ik hou van autorijden, dus....

Tuurlijk, geen concessies ! Lizzy,go for it, 100% !

Vervolgens heb je rekening te houden met verschillende klimaatzones en seizoenen..En met de  beschikbare reistijd natuurlijk.In eerste instantie 3 maanden..later werden dat er 4 :-).

Lastige tijd om in het noorden te beginnen..het zou in oktober tegen de natte periode aanzitten....Maar toch besloten om mn avontuur in Darwin te beginnen.

Gewoon omdat dat voor mij klopt.

Ik heb mn reis in 4 stukken verdeeld met verschillende doelen:

*oorsprong...outback...hitte..leegte...ruigheid..heilige plekken Aboriginals

*Sydney

*Jillaroo cursus

*oostkust en achterland ,Cairns.

Starten in Darwin ,om vervolgens de eerste 7 weken met n kleine camper de oorsprong en leegte te ervaren..en om kennis te maken met een stam Aboriginals in Arnhemland.

Ik wil het ervaren..de natuur in Kakadu, Litchfield , de kilometers lange leegte van de Northen Territory...

Voor sommigen niets en saai...voor anderen alles en inspirerend...

Ik ga het ervaren en wil het land ontmoeten.

In zn vriendelijkheid, hardheid, ruimte, ruigheid, hitte, vochtigheid en weet ik veel wat nog meer...

Volgende keer verder hierover..