Tu es bienvenue

28 juni 2022 - Nasbinals, Frankrijk

Tu es bienvenue

Hoe heerlijk is t wanneer je meerdere plekken hebt in de wereld waar je welkom bent . You're welcome, tu es bienvenue. Plekken in andere landen, een beetje thuis maar in een compleet andere omgeving dan je eigen “nest”.

Ik voel me rijk, rijk met de wetenschap dat ik telkens weer aan kan schuiven na een periode van “afscheid “.

Sinds ik zo'n 12 jaren geleden het reizen op mijn eigen wijze oppakte , heb ik waardevolle contacten opgebouwd buiten Nederland. In Australië verbleef ik tot 2x toe een periode bij fantastische mensen. Mijn ervaring is dat wanneer je je open opstelt en een wereld voor je open gaat. Ik ben er blij mee. Communicatie is voor mij de sleutel. Mensen hebben allemaal en overal hun eigen  verhaal...Ik vind t heerlijk en essentieel om tenminste enigszins de taal van t land te kunnen spreken. Het opent deuren.

Zo ook hier in mijn geliefde Frankrijk. Het land waar ik zoveel van houd. Ik voel me rijk. Rijk omdat ik hier zulke fijne mensen  ontmoet heb. Wat niet altijd gemakkelijk was gezien de taal ,karakters en verschillende culturen.  Ik hou van de Franse taal. Hartstikke moeilijk, maar de moeite waard om steeds weer opnieuw de uitdaging aan te gaan .

Na mijn verblijf van n week in de Drome ,bij o.a. de bijzondere Frédéric,  vriendin  Mareicke, bij Herve en Edwige in de Ardeche ,heb ik de CAMINO weer opgepakt.

Heerlijk om vanaf les Estrets te lopen naar Conques. 6 dagen zo’n 20 km per dag. Me onderdompelen in de Franse taal.  Ontmoetingen met andere pelgrims,  uitwisselen van ervaringen en vooral leven in het NU.

Ik geniet er van.

Ik laat tijdens het lopen mn gedachten de vrije loop. Zo heerlijk om te weten dat het niet bij een enkele ontmoeting hoeft te blijven. Tu es bienvenue, dat heb ik afgelopen dagen regelmatig gehoord. Ik voel me rijk.

1. Ank:
    28 juni 2022
    Tu es bienvenue in Aldtsjerk :-)
  2. OzzieJohn:
    28 juni 2022
    Zo herkenbaar, weet je nog in Quilpie waar we de sleutel kregen van de douche en het toilet, zomaar omdat we niet contact gestoord zijn en zeker wel globetrotters zijn.
    Het is een mindset en je aanpassen aan de gewoontes van de mensen om je heen om dingen in de schoot te krijgen die je gegund worden.
    Afstand bestaat niet alléén zoals jij beschrijft een taal barrière die jij uiteraard weet te pareren en daar zo keihard je best voor doet om tot de locals te behoren , in alles.
    Stay safe and enjoy 😊
  3. Marianne:
    3 juli 2022
    Ha Lies, je bent hier ook altijd la bienvenue, dat weet je, maar ik heb Covid weet ik sinds vanochtend... Ik wil je dus zeker niet aansteken. Even afwachten hoe dit gaat, maar jij moet al bijna weer terug...
    Ben trouwens benieuwd waar dat is, Estrets en Conques, want daarvan zijn er zoveel...