Montpellier

25 september 2016 - Sommières, Frankrijk

Tsja,wát moet ik vertellen van déze stad...Het was héél bijzonder om een week in een Franse stad te wonen,om me elke ochtend te moeten haasten naar mijn college..want nét als in Nederland,mijn timing is slecht. Of eigenlijk precies goéd,ik hoorde nl dat het de gewoonte is dat inwoners van Montpellier meestal 5minuten te laat komen..;-).Mijn huis was op 30minuten lopen van de school in het oude centrum,ik verkoos een stevige wandeling boven de tram.Zag Montpellier ontwaken,prachtige gebouwen,sprak vriendelijke bewoners en was getuige van ontgroeningstaferelen van nieuwe studenten.Het is een studentenstad,fijne sfeer en veel leuke kleine pleintjes en barretjes. Véél junks gezien met grote honden,er werd geslapen in hangmatten in de bomen in t park. Mooie oplossing, beter dan n portiek! Ik heb héél veel door de binnenstad gezwalkt en érg genoten van de schoonheid van de gebouwen. Ben wél blij om nu verder te trekken,ben spuugzat van de baguette en pasta. Ik heb constant een opgeblazen gevoel en heb behoefte om mn eigen eetritme op te pakken met pain céreals et beaucoup des salades,fruits et legumes! Alors,on y va direction les Cevennes pour rencontrer mon amie Marianne :-)

1. Femke:
    25 september 2016
    Bon Voyage! XX
  2. Marianne:
    26 september 2016
    Et oui, parce que chez Marianne on mange bien ;-) De caponata is in de maak en ik ga je elke ochtend onderwerpen aan een half uur tot een uur fitness. Ga maar vast in de plank-houding.
    A demain
  3. Paula:
    4 oktober 2016
    Ben benieuwd naar je taalcursus!