Mi casa Espanola por una semana

27 november 2018 - Agost, Spanje

IMG_3010

Amper terug uit Marokko maakte ik me al weer klaar voor mijn volgende reisavontuur. Een week mn eigen tiny house in Agost, een klein dorpje in de bergen op 17km afstand van Alicante. Mi propia casa met uitzicht op de bergen, hoe fijn is dat?

Na eerst een paar dagen alleen te zijn geweest  om te acclimatiseren zou zich een groep doorgewinterde piloten van verschillend pluimage bij mij voegen.Om vervolgens zo`n 5 dagen zoveel mogelijk te kunnen paragliden hier in de omgeving.

Deze groep kerels en een vrouw hadden naast t paragliden ook de nodige  ervaring op het gebied van basejumpen en wingsuit vliegen....Geen doorsnee gezelsschap dus...maar o zo gezellig !

We verbleven in "la Fabrica", een voormalige aardewerkfabriek die nu omgebouwd was tot verschillende appartementen. Ik had mn eigen kleine huisje, superknus en heerlijk om me in terug te trekken. De eerste dagen trok ik er lekker op uit met mn huurauto om Alicante en omgeving wat te verkennen. De binnenlanden zijn hier prachtig ! Ruige bergen, droge hellingen en veel wilde kruiden. Olijfbomen,kleigroeves en veel Moorse nederzettingen.

Alicante was zoals ik had verwacht, een typische Spaanse badplaats met de Ramblas waar veel rollators voorbij schuifelden....Voor mij niet interessant.

De klimtocht naar het kasteel wat uitkeek over de stad en de Balearische zee vond ik leuker. Prachtige vergezichten en n mooi in tact gehouden vesting.

Ook het stadje Sax  met zijn Castillo was de moeite waard .Banjerend door de oude straatjes, prachtige afbeeldingen en naambordjes, zo anders weer dan in Frankrijk.

De inzet was groot, maar de vliegcondities waren slecht ! Harde wind, verkeerde hoek, draaiend, etc etc...Welcome to the world of parawaiting !

Ik heb slechts 5 vluchtjes kunnen maken, incl. mijn eerste boomlanding en buitelpartij...Dat mocht de pret echter niet drukken, het groundhandelen aan het strand was puur genieten. Ook aan Via Ferrata heb ik gesnuffeld, ik heb geklommen,maar laat in t midden hoe hoog....Da`s niet mijn ding, brrr, bekijk t liever vanaf de grond..

Grover genoot mee met onze avonturen.Ik oefende tot vervelens toe samen met Max op het woord Aeropuerto wat ik mn strot niet uit kreeg...Flauwe grappen, serieuze breefings, goede koffie, Fijne gesprekken, lekker hiken,kameraadschap..Paparazzi binnen de groep die alles rusteloos vastlegde....Cerveza, pizza en calemares... Jammie ! Lost on the road, look for adventure & fly in the sky. Live life to the max....Een intensieve maar ó zo leuke week..Overdag samen met de andere sportievelingen  om me vervolgens  na een heerlijke dag weer terug kunnen  trekken in mi propia casa.

Fantastico !