eigen tijd...eigentijds..eigentijdsfestival...het magische getal 3

24 juli 2017 - Drachten, Nederland

IMG_1080 - kopie  Ik ben 3 dagen vrij, na 3 weken bijna non stop werken.

Ik heb en neem nu de tijd om terug te kijken naar mn laatste vakantiebestemming.Mijmeringen maken plaats voor verhalen in mn hoofd..Ik waan me weer in mn geliefde Frankrijk .De tijd gaat snel.Het is al weer 3 weken geleden dat ik thuis kwam na 3 mooie, afwisselende weken reizen ..

Ik heb wat met het getal 3,Bijzondere gebeurtenissen herhalen zich ook vaak 3x, Het vormt een soort van balans..3x is scheepsrecht..nog 3 dropjes of 3 stukjes chocolade. En ga zo maar door. Een beetje autistisch trekje van me, Toch voelt het goed.

Toevalligerwijs??? ben ik de laatste vakantieweek ook voor de 3e keer vrijwilliger tijdens het eigentijdsfestival geweest realiseerde ik me. In mijn eigen tijd, die ik op een eigentijdse manier doorbracht met gelijkgezinden tijdens dit bijzondere eigentijdsfestival.

De vorige 2 keren was t festival in Vierhouten, deze keer werd t gehouden op Ecolonie in Hennezel in de Vogezen.

Ik had in 2013 al een aantal weken meegewerkt als vrijwilliger op deze woon/werkgemeenschap. Een mooi initiatief van enkele vaste bewoners die ecologisch en vrijwel zelfvoorzienend op een groot terrein wonen.

Met daarop o.a. een chateau met hotelfunctie, een camping, een atelier voor allerlei creatieve doeleinden, een uitgebreide bibliotheek, biologische winkel,computerruimte, kruidentuin, bakkerij,2e hands kledingwinkel,groententuin, bloementuin, geitenhouderij, kaasmakerij , verschillende velden en vertrekken met bijzondere energieen...

Er wonen tevens tijdelijke participanten, sommigen verblijven er jaren. Velen komen er enkele weken meehelpen, waaronder ik destijds.Een bonte mengeling van leeftijd en achtergrond.

Het eten is er fantastisch! Vegetarisch, bio en verser kan t niet. Mooie produkten van eigen land.

Mede daarom had ik gekozen om tijdens t festival in de keuken te helpen.Ik was de hele week t hulpje van Danny, een vrolijke jonge Friese kok en Hidde (van oorsprong ook Fries,nu woonachtig in Belgie).Wij, 3 fries sprekende lolbroeken , les trois mousquetaires met een serieuze ondertoon. Taal verbroedert.

IMG_1134

Van workshops volgen kwam niet veel, ik heb bulten sla gewassen, kilos tomaten, komkommers en paprika`s gesneden en veel mensen gelukkig gemaakt met de vele bakken julienne worteltjes.

Slap ouwehoerend, lachend, plagend,verdiepend,sjansend, luisterend, plannen smedend,grappend,knuffelend,zingend,dansend zijn we de week doorgekomen.

Terwijl op t festival zo`n 300 deelnemers hun hart konden ophalen aan oa.healings, readings, yoga,meditatie,creativiteit, tantra,stemexpressie, stiltewandelingen....hadden wij in de keuken onze eigen therapie tijdens t mindfull komkommer snijden...Het hele leven werd doorgenom enen t was goed ..

Flink doorwerken en de meute van eten voorzien om vervolgens s`avonds  tevreden los te gaan met wijn, n biertje,muziek,dans,verhalen en vuur.

Ik had n vakantievriendje. Elke dag had ik n date met Cocu, de jonge zwarte beauty op 4 poten van t winkelte. Samen hebben we heel wat afgewandeld in de prachtige natuur rondom Ecolonie. Om even te ontsnappen aan die enorme uitbarsting van energieen die er tijdens t festival gebundeld werden

IMG_1121

.                                                                 Veel bijzondere mensen, met een hele hoge trilling, een hoog bewustzijn..Zo heerlijk om dan de stilte van de natuur op te zoeken.., eigen tijd..eigentijds..

Ik deed mee aan yoga, thaise massage,heb mn eigen deo en huidolie gemaakt, genoten van orientaalse dans, ecstatic dance, tantra,meditatie en wandelingen.Had bijzondere ontmoetingen, maakte nieuwe vrienden en verwonderde me over de bijzondere klik met de lieve Marije, die zo n dochter van me had kunnen zijn..

Genoot van de samenwerking in de keuken, het wandelen met Cocu,van de aanwezigheid van Danny ,Hidde en Marije,3 fijne jonge mensen met een beautiful mind, de vrolijke mensen van t repair café, bewoner Casper met zn relaxte uitstraling, leeftijden vielen weg...Jong, oud, alles door elkaar.

Een mooie intensieve tijd

IMG_1119                                                                     .

Tijdens t slotritueel stonden alle deelnemers in n circel om t vuur ,dat onder de pyramide in de bloementuin gemaakt was.Het regende de hele dag al en ons kluppie zocht warmte en beschutting bij elkaar.Er werd een toespraak gehouden en gezamelijk sloten we een bijzondere week af. Terwijl het vuur gedoofd werd en de eindceremonie begon...brak er n stukje hemel open en een felle zonnestraal knalde door de lucht...gedurende  zo`n 3 minuten vormde zich een regenboog boven t terrein....

IT WAS MAGIC * * *

IMG_1090 - kopie

1. Tamara:
    24 juli 2017
  2. Paula:
    31 juli 2017
    Hoi Lies! wat een mooie rijke ervaring op het eigentijdsfestival , bedankt voor het delen xxx