Afscheid...

17 januari 2015 - Manilla, Australië

Terwijl de auto over de weg sjeest...het rode zand achter zich latend...voel ik dat dit het moment van afscheid is...Ik heb er moeite mee.                            IMG_2374                           IMG_2375

Ik reis van de outback in Queensland naar de country in NSW...Op weg naar Manilla waar m`n franse vriend Fréderic woont gedurende 3 mnd.per jaar.

Het is vlakbij Tamworth waar binnenkort het jaarlijkse country music festival start..

Genoeg reden om daar een kijkje te nemen, een beetje over de straten te slenteren en van het countrygebeuren te genieten..

Veel hoeden, baarden, boots, music, jurken,tattoos...en de meest prachtige gitaren...

Het is leuk,maar ik voel dat mijn hart ergens anders is.......     IMG_1715

Ik mis de rode aarde weer...de kangeroos...de ruimte..

de ruigheid en puurheid..

M`n verblijf hier betekent op meerdere manieren een afscheid...maar des te meer vertrouwen op wat voor mij belangrijk is in het leven...ik blijf vast houden aan het goede in mensen,..eerlijkheid..delen..en leven in liefde..Leef in vertrouwen dat alles wat je met goede intenties in de wereld zet, uiteindelijk naar je terugkomt..

Je kunt dingen proberen weg te stoppen, maar uiteindelijk komt het op een moment weer naar boven...zoals de hoeveelheid ijzeren vaten die ik onderweg vaak tegen kwam..ze kwamen aan de oppervlakte..roestig en vol gaten..

IMG_2458             IMG_2461

Toen ik mijn plannen om alleen door Australie te gaan reizen kenbaar maakte ,hoorde ik vaak : dan zul je jezelf wel tegen komen !

Ja,natuurlijk..elke dag .. en...?

Niets mis mee...goed om jezelf tegen te komen...niet altijd leuk, maar wel een kans om te leren...Ik grijp tegenslag of pijnlijk momenten zoveel mogelijk aan als een kans om te groeien..Om te reflecteren...en kom telkens weer tot de conclusie dat eerlijkheid naar jezelf en je omgeving het belangrijkste is...

Het houd me op "mijn" pad...

Angst kan een verlammende emotie zijn...maar interessant om te onderzoeken..Angst voor vliegen...controleverlies...massa`s...het onbekende...verdriet..de toekomst..verlies van vrijheid.....eenzaamheid.....duisternis.....confrontatie....afwijzing....Ik ben het allemaal tegengekomen..

Ik kan het niet...emoties/gebeurtenissen  ergens in `n laadje stoppen en dingen "blocken"...Het verstikt me..Ik door-leef....leef door....

Ik heb afscheid genomen van een belangrijk deel van mijn reis, maar heb gevoeld, ervaren,herkend, erkend,gevonden...En weet dat het slechts een tijdelijk afscheid is...                                                             IMG_4271

1. Karen haanstra:
    20 januari 2015
    je houdt de spanning er in met je "tijdelijk afscheid"....
    mooi ,de cyclus van ontdekken en hervinden

karen haanstra
  2. Marianne:
    20 januari 2015
    En je hebt het gevoel dat je LEEFT. Veel sterkte met het afscheid. Er komen vast weer heel veel mooie dingen op je pad.
  3. Tamara:
    Kus lieverd!!! Xxxx tamara
  4. Tryntsje:
    20 januari 2015
    Mooi geschreven. Afscheid nemen valt je zwaar als je ergens van houdt, afscheid nemen is weten dat je leeft. Je neemt afscheid van je geliefde land, je gaat het niet verlaten, het zit je hart. Dikke knuffel!
  5. Johannes de boer:
    Schemerlicht

De zon die langzaam ondergaat
    Gedachten die je achterlaat
    Van wat verdwijnt
    En dat wat blijft

Zoals de straten in het ochtendlicht
    De chaos en het evenwicht
    En de hemel in je hoofd

En de eeuwigheid die niet bestaat
    En de stilte die wordt weggepraat
    Omdat je altijd rond de kern draait

Je ziet het met je ogen dicht
    Voor je valt…..in slaap
    Maakt niet uit wanneer of waar
    Alles danst dan door elkaar
    Wat voorbij is komt weer terug
    Zoals de wolken in de lucht

De nachten die je nooit vergeet
    De dagen die je hebt gedeeld
    De tijd die alle wonden heelt

En de eenzaamheid die mooier is
    Dan het feest waar je wordt uitgewist
    In een massa die zichzelf verliest

En de deur die altijd openstaat
    En de liefde die je binnenlaat
    En je houdt je adem in

Wat voorbij is
    Komt weer terug
    Zoals de wolken
    In de lucht

De stroming die je niet vertrouwt
    Het web dat je gevangen houdt
    De weg naar boven uit het dal

En de waanzin die je voor je ziet
    Het masker dat de huid verstikt
    En dan de ruimte en het licht

En de sneeuw die op de daken lag
    In een stad waar je de hemel zag
    In een huis waar je gelukkig was
    Gras
    De maan die door het dakraam schijnt
    En de armen waar je in verdwijnt
    En de ogen die oneindig zijn

Met je ogen dicht
    In het schemerlicht

Stef Bos
  6. Klasien:
    24 januari 2015
    Mooi mens!

Succes met het naderende afscheid, maar geniet ook vooral van je laatste dagen!!
    Mijn avontuurtje begint komende week. Als ik weer terug ben spreken we elkaar weer!

Veel liefs,
    Klasien